FFRBESTSELLER, jeden z największych europejskich koncernów odzieżowych, podpisał porozumienie z międzynarodową koalicją Fur Free Alliance. Oznacza to kolejne zwycięstwo organizacji prozwierzęcych w walce o lepszy dobrostan zwierząt. W skład duńskiego koncernu BESTSELLER wchodzi 20 marek modowych, m.in. VERO Moda, Only, Vila czy Jack & Jones, a produkty te sprzedawane są w ponad 15 000 sklepów na 70 rynkach światowych.

Joh Vinding, przewodniczący Fur Free Alliance, skomentował to następująco: “Koalicja Fur Free Alliance jest podekscytowana faktem, że tak wielki gracz branży modowej zdecydował się dołączyć do naszej kampanii Sklepy Wolne od Futer. Im więcej konsumenci będą wiedzieli na temat okrucieństwa dokonywanego na fermach futrzarskich i będą się temu sprzeciwiać, tym bardziej firmy odzieżowych będą chciały wycofać się ze sprzedaży futer. Jestem przekonany, że jeszcze więcej modowych gigantów dołączy do naszej kampanii w najbliższych latach – to po prostu dobra decyzja biznesowa”.

Katrine Milman, kierownik działu CSR duńskiego koncernu, potwierdziła słowa Vindinga: “Od ponad dekady BESTSELLER jest firmą niesprzedającą futer. Jesteśmy szczęśliwi i dumni z tego faktu i nasi klienci to potwierdzają. Logicznym było więc dla nas, że oficjalnie dołączyliśmy do kampanii Sklepy Wolne od Futer i w ten sposób daliśmy naszym klientom jasną i klarowną informację, że nasz koncern nie sprzedaje naturalnych futer w żadnej postaci”.

BESTSELLER jest gigantem odzieżowym, do którego należą marki: Jack & Jones, Jacqueline De Yong, Junarose, Little Pieces, LP Boys, Mamalicious, Name It, Name It Limited, Noisy May, Object Collectors Item, Only, Only & Sons, Only Play, Outfitters Nation, Pieces, Produkt, Selected, Vero Moda, Vila, Y.A.S.

Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to kampania międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, która ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Fur Free Retailer wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy zobowiązali się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Aktualnie do programu należy ponad 320 firm modowych, m.in.: największe koncerny odzieżowe Inditex i H&M Group z markami: Massimo Dutti, Zara, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday oraz wiele innych marek takich jak Topshop, Marks & Spencer czy Asos. Oficjalnym polskim przedstawicielem koalicji Fur Free Alliance jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Polskie marki, które oficjalnie dołączyły do projektu to: SOLAR Company S.A., Nenukko, RISK.made in Warsaw, Mint and Pepper, Ninety Eight Clothing, Slogan Eco Streetwear, Rododendron, Luka Bandita, Mimiś, SAS (Such A Sucz), Folk Design, Heroesque oraz ESTby Es (Gosia Sobiczewska).

20.11.2014