Największa sieć hotelowa na świecie, InterContinental Hotels Group, rezygnuje z jajek pochodzących z chowu klatkowego. Jajka oznaczone numerem “3” zostaną wycofane ze wszystkich hoteli należących do IHG w Europie, Kanadzie oraz w obu Amerykach nie później niż do 2022 roku. Zmiany zostaną również wprowadzone w hotelach znajdujących się na pozostałych kontynentach – najpóźniej do 2025 roku.
Grupa hotelowa InterContinental zarządza ponad 5 000 hoteli w prawie 100 krajach. Na całym świecie oferuje blisko 750 000 pokoi, co stawia ją w niekwestionowanej czołówce największych graczy branży hotelarskiej. Do sieci IHG należą m.in. Holiday Inn, Crowne Plaza, Even Hotels, InterContinental Hotels & Resorts.
W dniu dzisiejszym IHG ogłosiło, że jajka pochodzące z hodowli klatkowej znikną ze wszystkich hoteli w Europie, Kanadzie oraz Amerykach do 2022, a na pozostałych kontynentach do 2025 roku. Nowa polityka firmy jest wynikiem rozmów firmy z koalicją organizacji prozwierzęcych Open Wing Alliance, do której należą również Otwarte Klatki.

Pomimo, że jajka oznaczone cyfrą “3”, ze względu na niską cenę, za którą stoi cierpienie milionów zwierząt, cieszą się w dalszym ciągu największą popularnością, decyzja IHG jest jasnym sygnałem, że standardy na rynku ulegają zmianie. Coraz więcej firm na całym świecie rezygnuje z “trójek”. Podobną decyzję podjęły m.in. Lidl, Sodexo oraz ALDI.

“Jako przedsiębiorstwo globalne, obecne w prawie 100 krajach, mamy niepowtarzalną możliwość dokonania znaczących, pozytywnych zmian poprzez odpowiedzialną politykę w zakresie dostaw żywności. Długoterminowe zobowiązanie, którego podejmujemy się w kwestii rezygnacji z jaj z chowu klatkowego, jest na to kolejnym dowodem, jak również niezwykle cennym dodatkiem do naszego programu odpowiedzialnego prowadzenia działalności. We współpracy z naszymi partnerami zachęcamy dostawców na całym świecie, by zwiększyli dostępność jaj z pozostałych form chowu, umożliwiając naszym hotelom spełnianie naszych ambicji” mówi Paul Snyder, Wiceprezes ds. Odpowiedzialności Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju InterContinental Hotels Group.

Globalny trend, który obserwujemy, jest oczywistą konsekwencją rosnącej świadomości społeczeństwa.

Według badania opinii publicznej, przeprowadzonej na zlecenie Stowarzyszenia Otwarte Klatki, blisko 80% ankietowanych uważa, że hodowla kur w klatkach nie zapewnia tym zwierzętom odpowiednich warunków.

Decyzja IHG to ważny moment w historii praw zwierząt oraz ogromny sukces koalicji Open Wing Alliance, do której należą również Otwarte Klatki.
Jeżeli nie zgadzasz się na ten okrutny proceder, jakim jest hodowla klatkowa kur niosek, wejdź na stronę kampanii “Jak one to znoszą?” i podpisz deklarację o niekupowaniu “trójek’: jakonetoznosza.pl