Portal Spożywczy donosi, że w Polsce rośnie liczba wegan, wegetarian i osób ograniczających spożycie mięsa. Już 10% młodych osób deklaruje, że jest na diecie wegetariańskiej.

Informacja ta opiera się na badaniu przeprowadzonym przez firmę Mintel. Jak podaje Honorata Jarocka, analityczka Mintel Polska:

„Dwóch na dziesięciu konsumentów w wieku 25-34 mówi o tym, że spożywają obecnie więcej produktów wegetariańskich niż rok temu. Dodatkowo, prawie 10 proc. respondentów w tej grupie wiekowej deklaruje, że jest na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej.”

Polski rynek produktów wegańskich i wegetariańskich już od kilku lat rośnie w bardzo szybkim tempie, a wszystko wskazuje na to, że możemy się spodziewać, że ten wzrost będzie jeszcze przybierał na sile.
Już teraz Warszawa została uznana przez amerykański portal Happy Cow za najszybciej rozwijający się rynek lokali wegetariańskich na świecie.

Bardzo dobrym znakiem dla polskiego rynku produktów dla wegan i wegetarian jest zarówno powstawanie nowych, lokalnych marek – jak Bezmięsny Mięsny czy Serotonina, ale również wprowadzanie opcji roślinnych przez duże firmy, nawet takie, które specjalizowały się wcześniej tylko w produktach mięsnych.

Tak duża liczba wegan i wegetarian wśród osób młodych to zapowiedź dużych zmian kulturowych w całym społeczeństwie.

Ta konkretna grupa wiekowa ma bardzo dużą siłę nabywczą. W ciągu dziesięciu lat osoby urodzone pomiędzy 1980 i 2000 rokiem będą stanowiły 75% siły roboczej w Polsce.

Źródło: Portal Spożywczy