Podczas Milan Fashion Week zaprezentowana została najnowsza kolekcja jesień/zima 2019/20 marki Emporio Armani. W kolekcji męskiej główną rolę odegrało syntetyczne futro, stanowiące część inspiracji naturą, która była ważnym elementem projektów.
Zgodnie z komunikatem marki, inspiracja ta wyraża się poprzez wolność i energię, która ma pomóc wyzwolić się mieszkańcowi „betonowej dżungli” z jego ograniczeń geograficznych. W związku z tym wegańskie futro zostało tu połączone z elementami przywodzącymi na myśl miasto i technologię, a dominującymi barwami są różne odcienie szarości.

Rezygnacja z cierpienia bez rezygnacji z futer

Zastosowanie futer syntetycznych w projektach nie powinno dziwić – Emporio Armani dołączyło do listy marek, które nie wykorzystują futer zwierzęcych już w 2016 roku. Gigant uzasadniał swoją decyzję słowami: „Postęp technologiczny, który dokonał się przez lata, daje nam do dyspozycji pełnowartościowe alternatywy, które sprawiają, że okrutne praktyki w stosunku do zwierząt nie są potrzebne”.

Jak słusznie zauważył Joh Vinding, prezes Fur Free Alience, w odpowiedzi na wycofanie futer zwierzęcych przez Armaniego: „Projektanci i klienci mogą cieszyć się wolnością twórczą i luksusem – a wszystko to bez wspierania okrucieństwa wobec zwierząt”.

Nie tylko Armani

Decyzja o rezygnacji z wykorzystywania futer zwierzęcych podyktowana była zarówno troską o środowisko, jak i o same zwierzęta. Armani nie jest w swej decyzji odosobniony – futer naturalnych nie używają już w swoich kolekcjach projektanci i marki takie jak Jean Paul Gaultier, Diane von Furstenberg, Burberry, Michael Kors czy Gucci.

Odejście od wykorzystania tego nieetycznego materiału można określić mianem światowego trendu, do którego dołącza coraz więcej marek, mając na uwadze kwestie cierpienia zwierząt, wpływu na środowisko oraz odpowiedzialności społecznej. Wykorzystanie futra syntetycznego jako centralnego elementu kolekcji przez jednego z czołowych projektantów bez wątpienia jest elementem tego trendu i stanowić może wspaniały przykład dla marek, które wciąż trzymają się kurczowo używania futer zwierzęcych.

Jak sprawdzić, które marki wycofały futra zwierzęce?

Listę firm, które znajdują się w międzynarodowym programie Fur Free Retailer sprawdzić można pod adresem: https://furfreeretailer.com.
Zapraszamy również do obserwowania strony FFR na Facebooku, a także zajrzenia na polską stronę programu: https://panel-otwarteklatki.ok.k8s.dance/sklepy-wolne-od-futer/.

źródła:

Designer Fashion Label Armani Debuts Men’s Vegan Fur Range


https://www.armani.com/pl/armanicom/men/emporio-armani/all-runway-looks-fw19-20_section

Designer Fashion Label Armani Debuts Men’s Vegan Fur Range