Przekaż darowiznę

8 maja 2019

Czy sieci Hilton i Best Western wycofają jaja z chowu klatkowego? Rusza kampania 63 organizacji prozwierzęcych

Happeningi i protesty pod hotelami zainicjują dzisiaj międzynarodową kampanię na rzecz wycofania jaj z chowu klatkowego przez dwóch wiodących przedstawicieli branży hotelarskiej na świecie – sieci Hilton i Best Western. Za akcją stoi koalicja 63 organizacji prozwierzęcych dążących do całkowitego zakończenia chowu klatkowego kur niosek.

Kampania rozpoczynająca się 8 maja 2019 roku jest wynikiem współpracy 63 największych organizacji działających na rzecz ochrony zwierząt, zrzeszonych w Open Wing Alliance – międzynarodowej koalicji na rzecz zakończenia chowu klatkowego kur niosek. Celem akcji jest przekonanie sieci hoteli Hilton (Hilton International) oraz Best Western (Best Western International, Inc.) do dostosowania się do panujących w hotelarstwie standardów i całkowitej rezygnacji z użytku jaj pochodzących z chowu klatkowego we wszystkich oddziałach na świecie.

W Polsce koalicję reprezentuje m.in. Stowarzyszenie Otwarte Klatki, które od 5 lat prowadzi również kampanię “Jak One To Znoszą”. Happeningi, akcje uliczne i śledztwa na fermach niosek zaowocowały wzrostem świadomości Polaków, którzy w badaniach IBRiS przeprowadzonych w 2018 roku stanowczo wyrazili swoją niepochlebną opinię odnośnie hodowli kur w klatkach – aż  82,4% ankietowanych jest zdania, że hodowla klatkowa nie zapewnia tym zwierzętom odpowiednich warunków.

– Jaja w łańcuchu dostaw sieci Hilton i Best Western pochodzą z ferm, w których nioski przetrzymywane są w ciasnych, brudnych klatkach. Ptaki nie mogą spełniać swoich naturalnych potrzeb – składania jaj w gnieździe, kąpieli w piasku, a nawet swobodnego rozprostowania skrzydeł. Nie mają dostępu do światła słonecznego czy trawiastego wybiegu  – mówi Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Ich kończyny często klinują się pomiędzy metalowymi drutami, co w wielu przypadkach prowadzi do połamanych lub popękanych kości, deformacji lub utraty większości upierzenia. Częste są przypadki, gdy kury wyeksploatowane do granic możliwości i niebędące w stanie się poruszyć giną zadeptane przez swoje towarzyszki – dodaje.

Kampania przeciwko Hiltonowi i Best Western to pierwsze tego typu działanie – skupiające się na dwóch firmach jednocześnie i łączące siły 63 wpływowych organizacji prozwierzęcych w celu dalszej poprawy standardów w branży hotelarskiej.

Odejście od jaj klatkowych staje się coraz powszechniejszym globalnym trendem: ponad 1500 firm na całym świecie rezygnuje ze wspierania swoimi produktami chowu klatkowego, w tym m.in. Marriott International, AccorHotels, InterContinental Hotels Group, Carnival Corporation, Norwegian Cruise Lines, General Mills, Unilever, Nestle, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo oraz Compass Group.

Sieć Hilton zadeklarowała rezygnację z „trójek” tylko w niektórych swoich oddziałach na terenie 19 ze 106 państw, w których jest obecna. Jednak jak sygnalizują organizatorzy kampanii, nawet te założenia nie zostały w pełni zrealizowane, a Hilton odmawia objęcia zobowiązaniem hoteli w pozostałych 97 państwach. Grupa Best Western działa natomiast w ponad 4200 lokalizacjach, pod szyldami 13 różnych marek. Z usług sieci można skorzystać w co najmniej 100 krajach, z czego tylko we Francji firma zdecydowała się wprowadzić politykę uwzględniającą dobrostan niosek.

– Jako międzynarodowi liderzy w swojej branży, hotele Hilton i Best Western mają obowiązek wywiązywać się z międzynarodowych norm ds. dobrostanu zwierząt wyznaczonych przez pozostałe obecne na rynku marki, takie jak Mariott International, Wyndham Worldwide, AccorHotels oraz InterContinental – mówi Alexandria Beck, prezeska Open Wing Alliance – Jesteśmy przekonani, że obie firmy posłuchają głosu tysięcy konsumentów reprezentowanych przez nasze 63 organizacje członkowskie i podejmą właściwą decyzję – dodaje.

Oficjalna kampania Open Wing Alliance obejmuje dwie petycje na portalu Change.org, a także wydarzenia i reklamy w mediach społecznościowych, które można śledzić poprzez hashtagi #HiltonHorrors oraz #BestWesternCruelty. Tysiące aktywistów na całym świecie weźmie udział w protestach, akcjach ulicznych promujących kampanię oraz działaniach online mających na celu przekonanie Hilton i Best Western do rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego. Więcej informacji: www.HiltonHorrors.com, www.BestWesternCruelty.com

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do grupy osób, którym zależy
na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.