Przekaż darowiznę

1 października 2018

Krakowscy aktywiści przeciwni cierpieniu kur

W sobotę pod lokalem Krakowskiego Kredensu na ul. Floriańskiej 42 Stowarzyszenie Otwarte Klatki zorganizowało happening informacyjny, który zwracał uwagę na warunki, w jakich żyją kury w hodowli klatkowej. Organizacja od dwóch miesięcy prowadzi kampanię skierowaną do klientów firmy, która ma uświadomić ich, z jakich miejsc pochodzą jajka będące składnikami produktów marki.

Wydarzenie było trzecią z kolei demonstracją, na której aktywiści Stowarzyszenia Otwarte Klatki rozdawali ulotki informacyjne oraz rozmawiali z klientami sklepu na temat warunków, w których przetrzymywane są zwierzęta w chowie klatkowym. Celem kampanii jest nakłonienie Krakowskiego Kredensu do wycofania tzw. jaj “trójek” z łańcucha produkcji.

Według danych dostępnych na stronie kampanii “Jak one to znoszą” na taki krok zdecydowało się ponad 100 firm w Polsce, m.in. Biedronka, Carrefour, Unilever, Nestlé, WSP Społem (Majonez Kielecki) czy Taurus.

Firma Krakowski Kredens, mimo rozmów ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki i otrzymania materiałów ukazujących okrutne warunki panujące w hodowli klatkowej, pozostaje obojętna wobec tematu dobrostanu zwierząt, budząc tym samym wątpliwości co do jakości oferowanych produktów – komentuje Marta Cendrowicz ze Stiwarzyszenia Otwarte Klatki – To już najwyższa pora, by firma wsłuchała się w głos konsumentów, którzy w większości nie godzą się na przetrzymywanie kur w ciasnych klatkach i podjęła decyzję o wycofaniu z jaj “trójek” ze swojego łańcucha produkcji na rzecz bardziej etycznych alternatyw – dodaje.

Według badań opinii społecznej IBRiS przeprowadzonych w lutym br., Polacy są przeciwni hodowli klatkowej – 82,4% uważa, że chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków życia. Te same badania wskazują, że aż 58,4% Polaków uważa, że producenci żywności, restauracje i sieci handlowe powinny wycofać jajka z chowu klatkowego. Również najnowsze badania CBOS potwierdzają, że przy codziennych wyborach zakupowych Polacy kierują się częściej empatią niż ceną produktów – według badań większa część konsumentów zwraca przy zakupie jaj uwagę na warunki chowu kur (35%), niż na cenę produktu (11%), a nawet datę ważności (32%), czy jakikolwiek inny aspekt.

 

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do grupy osób, którym zależy
na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.