Przekaż darowiznę

17 kwietnia 2018

Prawie 60% Polaków deklaruje ograniczenie spożycia mięsa

Według sondażu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych, realizowanego w ramach kampanii „Roślinniejemy”, 57,8% Polaków planuje ograniczyć konsumpcję produktów mięsnych na rzecz ich roślinnych alternatyw. Trend jest już mocno obecny w Polsce.

Badania przeprowadzono w lutym 2018 roku na reprezentatywnej grupie odbiorców. Trend związany z redukcją spożycia mięsa najbardziej widoczny jest w największych miastach, gdzie ponad 73% badanych ma w planach ograniczenie konsumpcji mięsa. Wartym odnotowania jest również fakt, że wśród mieszkańców małych miast i wsi, ponad połowa badanych rozważa ograniczenie spożycia mięsa.

Na zwiększone zainteresowanie roślinnymi alternatywami wpływa szereg czynników. Przede wszystkim, roślinne produkty stają się łatwo dostępne – część sieci handlowych posiada już własne w pełni roślinne linie. O wzroście popularności diety roślinnej świadczy także popularność stron internetowych takich jak blog Jadłonomia (książka wydana na jego podstawie w 2014 r. wciąż utrzymuje się na listach bestsellerów według portalu taniaksiażka.pl). Dieta roślinna bije rekordy popularności w całej Europie – na Wyspach Brytyjskich, w ciągu ostatnich lat liczba osób określających się jako weganie wzrosła o 700% (źródło Compare the Market).

„Dostrzegamy wzrost zainteresowania dietą roślinną wśród Polaków. Według badań firmy Mintel, ok. 10% Polaków w wieku 25-34 określa się jako weganie lub wegetarianie” – mówi Maciej Otrębski, Strategic Partnership Manager w kampanii Roślinniejemy – „Kluczowe firmy z branży spożywczej nie pozostają obojętne na wzrost popytu na roślinne alternatywy. Oferta produktów roślinnych w sieciach takich jak Kaufland, Lidl, czy Biedronka robi wrażenie, warto odnotować także fakt wprowadzenia w pełni roślinnej linii <<Z gruntu dobre>> przez Sokołów, największą firmę w branży mięsnej według raportu Portalu Spożywczego” – dodaje.

Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana brytyjskim “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do grupy osób, którym zależy
na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.