Do grona firm, które postanowiły wycofać ze swojej oferty jajka z chowu klatkowego, dołączyła sieć sklepów Kaufland. Jajka “trójki” znikną ze sklepowych półek sieci najpóźniej do 2025 roku. Decyzja firmy jest wynikiem rozmów z niemiecką Fundacją Alberta Schweitzera.
Kaufland już w 2010 roku wycofał ze sprzedaży jajka z hodowli klatkowej na terenie Niemiec. Pod koniec ubiegłego roku sieć ogłosiła, że podobne zmiany obejmą również sklepy na terenie Polski, Czech, Słowacji, Rumuni, Bułgarii oraz Chorwacji. Jajka z numerem 3 znikną ostatecznie z oferty Kauflandu najpóźniej w 2025 roku.
Sieć Kaufland decydując się na rozpoczęcie procesu wycofywania “trójek” we wszystkich swoich lokalizacjach, utwierdza nas w przekonaniu, że dni hodowli klatkowej są już policzone. – Decyzja Kauflandu nadaje tempa procesowi wycofywania jajek klatkowych w Europie Wschodniej i pokazuje, że “trójki” nie mają przyszłości – komentuje decyzję firmy Mahi Klosterhalfen, prezes Fundacji Alberta Schweitzera.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki już w 2014 roku złożyło na ręce kierownictwa polskiej sieci sklepów Kaufland petycję podpisaną przez ponad 20 000 osób, w której klienci Kauflandu prosili o wyeliminowanie z oferty sklepu jajek z chowu klatkowego. Wasz głos został usłyszany! Decyzja Kauflandu to zasługa osób takich jak Wy!

Jeżeli podobnie jak my uważasz, że hodowla klatkowa kur niosek powinna odejść do historii, wejdż na stronę Jak one to znoszą?, podpisz deklarację niekupowania jajek pochodzących z chowu klatkowego i pomóż nam działać dla zwierząt.

Podpisz petycję!