Tom Hayes, nowy prezes Tyson Foods, jednego z największych producentów mięsa na świecie, widzi białko roślinne jako znaczącą część rynku spożywczego w przyszłości. Już teraz firma inwestuje w żywność pochodzenia roślinnego, która w porównaniu do mięsa jest zdecydowanie wydajniejsza.

Bezmięsne burgery firmy Beyond Meat - alternatywna dla mięsa.

Bezmięsne burgery firmy Beyond Meat

Gdy spojrzymy na dane Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa zobaczymy, że spożycie białka na świecie rośnie. Co więcej, konsumpcja białka roślinnego wzrasta odrobinę szybciej niż białka odzwierzęcego. Myślę, że ta różnica będzie rosnąć na korzyść białka roślinnego – argumentował Tom Hayes w amerykańskiej stacji telewizyjnej FOX Business.

Obecnie Tyson Foods, gigant przemysłu mięsnego, ma już 5% udziałów w start-upie Beyond Meat zajmującym się produkcją roślinnych zamienników mięsa. Dodatkowo firma przeznaczyła 150 milionów dolarów na inwestowanie w obiecujące firmy, które zajmują się produkcją odpowiedników mięsa.

Firma Tyson Foods była częstym obiektem kontrowersji i ataków. Dopuszczała się okrucieństwa wobec zwierząt, które ujawniła m.in. kampania Tyson Tortures Animals. Co więcej, w ubiegłym tygodniu szczep ptasiej grypy został odkryty na jednej z ferm kur należącej do firmy.

Naszym nowym celem jako firmy jest podnoszenie oczekiwań względem korporacji z branży żywieniowej. Wielkie koncerny są często postrzegane jako złe, jednak by wykarmić 9 miliardów ludzi musimy pokazać innowacyjne pomysły i plany na przyszłość – dodał Hayes.

W Polsce też widać tendencję, którą opisuje prezes Tyson Foods. Już co dziesiąta osoba w wieku 25-34 w Polsce jest na diecie wegetariańskiej, a 20% osób w tej grupie mówi, że je mniej mięsa niż rok wcześniej. Oznacza to, że przyszłość i komercyjny sukces firm zależy od ich zdolności do przystosowania się do nowych trendów żywieniowych.

W Otwartych Klatkach obserwujemy gwałtownie rosnące zainteresowanie w ograniczaniu spożycia mięsa. Nasz darmowy przewodnik Dobre Decyzje udzielający wskazówek, jak jeść mniej mięsa, ściągnęło już ponad 30 tysięcy osób, a nasze festiwale roślinnego jedzenia Veganmania przyciągają tysiące konsumentów i setki firm w wielu miastach w Polsce. Cieszy też fakt, że do programu RoślinnieJemy, w którym pomagamy instytucjom wprowadzać posiłki roślinne, dołączyło już niemal 350 firm w samej Polsce!

Źródło: http://www.foxbusiness.com/features/2017/03/07/tyson-foods-ceo-future-food-might-be-meatless.html

Czy masz już nasz darmowy poradnik o ograniczaniu spożycia mięsa?
CHCĘ POBRAĆ PORADNIK