Rekrutujemy!

Specjalista(-ka) ds. zarządzania projektami

Oferta pracy na stanowisko
specjalista(-ka) ds. zarządzania projektami

Dowiedz się więcej i aplikuj

TERMIN, DO KTÓREGO PRZYJMUJEMY ZGŁOSZENIA: 10.03.2024

Ponownie poszerzamy zespół RoślinnieJemy! Rusza rekrutacja na dwa stanowiska: specjalisty/-ki ds. komunikacji i specjalisty/-ki ds. zarządzania projektami. Osoby, które dołączą do naszego zespołu, wesprą nasze działania na rzecz transformacji systemu żywnościowego i stopniowego odchodzenia od wykorzystania produktów pochodzenia zwierzęcego w przemyśle spożywczym. 

Szukamy dwóch osób, które łączy przede wszystkim poczucie sprawczości i misji, jaką jest gotowość do kreowania bardziej sprawiedliwego systemu produkcji żywności. W kampaniii RoślinnieJemy skupiamy się na przedsięwzięciach, których efektem jest zwiększenie udziału produktów roślinnych w rynku spożywczym i uczynienie ich powszechnie dostępnymi, przy jednoczesnym zmniejszeniu wykorzystania produktów i składników pochodzenia zwierzęcego. Dążąc do trwałych, systemowych zmian w szeroko pojętej branży spożywczej coraz częściej podejmujemy działania skierowane na instytucje i podmioty publiczne. Nowe osoby w naszym zespole pomogą nam rozwijać także ten obszar naszej strategii. 

Co zyskujesz, pracując w kampanii RoślinnieJemy Otwartych Klatek?

  • Misję — celem działania RoślinnieJemy jest bardziej sprawiedliwy system żywności, czyli taki, który bazuje na innowacyjnych surowcach i metodach produkcji oraz jest wolny od cierpienia zwierząt.
  • Możliwość pracy nad demokratyzowaniem dostępu do roślinnego jedzenia poprzez współpracę z największymi producentami żywności, sieciami handlowymi i restauracyjnymi.
  • Wpływ na rozwój nowych kierunków działalności RoślinnieJemy — nowe obszary pracy z biznesem, wspieranie innowacji, współpraca ze środowiskiem akademickim czy instytucjami publicznymi.
  • Czas — dzięki możliwości pełnoetatowego zatrudnienia możesz pracować, by zmieniać system żywnościowy nie tylko działając aktywistycznie w swoim wolnym czasie.
  • Wysoką elastyczność — pracujesz zdalnie, z domu i samodzielnie rozliczasz się ze swojego czasu i obowiązków.
  • Zaufanie i autonomię — masz dużą dowolność w działaniu, ponieważ bierzesz na siebie odpowiedzialność za organizację — ufamy, że zatrudnione osoby będą robić to, co dla niej najlepsze. Pracując w RoślinnieJemy doświadczysz wolności i niezależności w podejmowaniu decyzji.
  • Transparentność i szczerą kulturę pracy — masz wgląd w pracę oraz decyzje innych, tak samo, jak osoby budujące organizację mają wgląd w twoją pracę. Będziesz otwarcie wyrażać swoje zdanie i w ten sposób wpływać na to, jaką organizacją jesteśmy.
  • Wiedzę i możliwości rozwoju — pracujesz z ludźmi, którzy od lat są skupieni na kształtowaniu zmian w branży spożywczej. Do 10 godzin pracy miesięcznie przeznaczamy na samorozwój — rozwijasz się w istotnych dla siebie i swojej kariery kierunkach.
  • Przejrzyście ustalone wynagrodzenie — otrzymasz wynagrodzenie za swój aktywizm. Gwarantujemy umowę o pracę. Nasze stawki nie są negocjowalne. Nasz model wynagrodzeń oparty jest na transparentnym algorytmie według następujących zasad: Zatrudniamy na podstawie umowy o pracę z wynagrodzeniem minimum 6 385,24 zł brutto (podstawa wynagrodzenia). Podstawa wynagrodzenia może się zmienić ze względu na twoje dotychczasowe doświadczenie związane ze stanowiskiem oraz aktywizm (+3% za każdy rok). Przykładowo osoba posiadająca 3 lata doświadczenia będzie zarabiać 6951,91 zł brutto, a osoba z 10-letnim doświadczeniem otrzyma wynagrodzenie 8300,81 zł brutto. Wynagrodzenie wzrasta wraz ze stażem pracy. Więcej o wynagrodzeniu przeczytasz tu.

Co Otwarte Klatki zyskują dzięki Twojej pracy?

W zespole RoślinnieJemy od dłuższego czasu mamy w swoim portfolio szereg projektów i działań, które wydarzają się cyklicznie, takich jak konferencja Plant-Powered Perspectives czy plebiscyty na Roślinny Produkt Roku. Do tego, regularnie wchodzimy we współpracę przy okazji wydarzeń (lub innych przedsięwzięć) organizowanych przez inne podmioty z branży. Jednocześnie przygotowujemy publikacje eksperckie, zlecamy badania i raporty, które pomagają nam dotrzeć do odbiorców związanych z branżą spożywczą.

Jako specjalista/-ka ds. zarządzania projektami, czyli potocznie zwany project manager, wesprzesz zespół RoślinnieJemy w koordynacji, jak i realizacji obecnych i nowych projektów, a dzięki Twojej pracy będziemy mogli działać sprawniej. We współpracy z naszym zespołem eventowym będziesz planować i realizować wydarzenia, zajmiesz się koordynacją publikacji raportów i badań, a także zadbasz o relacje z naszymi partnerami, z którymi wspólnie realizujemy cele strategiczne RoślinnieJemy. Będziesz też pracować przy wdrażaniu zupełnie nowych projekty w ramach kampanii RoślinnieJemy. 

Na tym stanowisku odnajdziesz się znakomiecie jeśli cechuje Cię proaktywność oraz posiadasz zdolności związane z zarządzaniem projektami i koordynacją pracy zespołów. Docenimy Twoją umiejętność i gotowość do prowadzenia dokumentacji projektowej. Przydatne będą też zdolności związane związane z organizowaniem wydarzeń – zarówno koncepcyjnie, jak i w zakresie ich realizacji.

Czego od Ciebie wymagamy?

  • Głębokiego przekonania do misji RoślinnieJemy i wysokiej etyki pracy. Jesteśmy nastawieni na działanie — aktywizm jest naszą pasją i jedną z głównych motywacji w życiu. Aby pasować do naszej kultury, musisz być osobą, która jest proaktywna i lubi pracę.
  • Sprawności w zarządzaniu projektami. Doświadczenie z innej organizacji, start-upu lub własnej działalności będzie pomocne!
  • Umiejętności koordynacji działań zespołu i odpowiedzialności za rezultaty wspólnej pracy.
  • Zmysłu ”organizatorskiego” — będziesz planować i organizować wydarzenia. Docenimy Twoje umiejętności w zakresie pracy koncepcyjnej nad wydarzeniami jak i umiejętność przekuwania założeń koncepcyjnych w rzeczywistość. Przydatna będzie kreatywność i podejście skupione na rozwiązywaniu problemów.
  • Umiejętności nawiązywania i budowania relacji. Znaczna część działań w RoślinnieJemy bazuje na współpracach z partnerami medialnymi, firmami spożywczymi, instytucjami, czy osobami wpływu. Niejednokrotnie przyjdzie Ci reprezentować RoślinnieJemy na zewnątrz,.
  • Elastyczności czasowej. Tak jak oferujemy dużą elastyczność w zakresie godzin pracy, tak samo potrzebujemy Twojej elastyczności. Musi odpowiadać Ci gotowość do pracy w normalnym wymiarze (40 godzin / tydzień), z czego część może odbywać się w niestandardowych godzinach, aby dostosować się do różnic w strefach czasowych, godzin działania wolontaryjnych aktywistów i niespodziewanych wydarzeń. Mimo, że pracujemy zdalnie, na tym stanowisk oczekujemy też gotowości do wyjazdów i pracy w terenie.
  • Skrupulatności i sprawnego podejścia do prowadzenia dokumentacji projektowej.
  • “Growth mindset”. Nikt nie wie, jak naprawić świat, więc potrzebujemy osób, które chcą się nieustająco rozwijać. Ciągle staramy się być lepsi w naszym aktywizmie, ale także jako ludzie. Jako specjalista/-ka ds. zarządzania projektami powinnaś/-eś być gotowa do wchodzenia w nowe, nieznane obszary.
  • Dopasowania do kultury częstego feedbacku. Musisz odnajdywać się w kulturze skoncentrowanej na bezpieczeństwie psychologicznym poprzez ciągłe dawanie i otrzymywanie szczerych i bezpośrednich informacji zwrotnych, jak również reagowania, gdy coś nie jest w porządku. Oczekiwać będziemy od Ciebie także wysokiej asertywności.
  • Pragmatycznego myślenia o konsekwencjach działań. Zmiana, o jaką walczymy, to maraton, a nie sprint i dlatego zawsze myślimy o bezpośrednich i pośrednich oraz krótko- i długofalowych efektach naszych działań. Ważna dla nas jest umiejętność rozumowania i komunikowania swojego myślenia. Podejście oparte na dowodach, intelektualna pokora i umiejętność dzielenia się swoim rozumowaniem z innymi to cechy niezbędne do działania w naszej organizacji.
  • Znajomości języka angielskiego w mowie i piśmie w stopniu komunikatywnym. Działamy w ramachmiędzynarodowej organizacji Anima International oraz w światowym ruchu prozwierzęcym, gdzie komunikujemy się po angielsku.

Co będziesz robić?

  • Zajmować się koordynacją i realizacją bieżących projektów kampanii Transformacji Systemu Żywności, takich jak organizacja konferencji Plant-Powered Perspectives, plebiscyt RoślinnieJemy na Roślinny Produkt Roku, publikacje treści eksperckich, przygotowywanie rankingów.
  • Wdrażać, a z czasem także inicjować zupełnie nowe projekty w ramach kampanii RoślinnieJemy.
  • Dbać o kontynuację obecnych i nawiązywanie nowych współprac w ramach realizacji celów RoślinnieJemy – działamy wspólnie z firmami spożywczymi, sieciami handlowymi, firmami badawczymi, mediami czy organizatorami wydarzeń branżowych.
  • Rozwijać i wzmacniać nasze relacje z podmiotami biznesowymi, instytucjonalnymi i osobami wpływu kluczowymi dla realizacji celów RoślinnieJemy
  • Współpracować z zespołem zajmującym się organizacją wydarzeń.
  • Kwestionować pomysły — będziesz kwestionować powszechną wiedzę, a zwłaszcza własne pomysły, aby nasze wyniki były zawsze tak dobre, jak tylko mogą być. Czasami doświadczysz frustracji — będziesz się martwić, że nie działamy lepiej. Wykorzystasz ją do ulepszania naszej organizacji.
  • Optymalizować swoją pracę — będziesz stale pogłębiać swoją wiedzę — zarówno o poszczególnych obszarach aktywizmu na rzecz zwierząt, jak i o tym, jak działa świat — i odczuwać satysfakcję z tego procesu.
  • Porzucać projekty i popełniać błędy — będziesz zmieniać swoje cele, gdy będzie to miało sens, bez względu na zainwestowany już czas. Będziesz przyznawać się do swoich błędów bez wstydu, z chęcią wyciągania z nich wniosków.
  • Będziesz samodzielnie poszukiwać informacji — będziesz działać w dużym stopniu niezależnie, co będzie wymagało od Ciebie pozyskiwania oraz weryfikowania informacji, będziesz też podejmować decyzje w obliczu niepewności —działamy nawet wtedy, gdy nie posiadamy wystarczających danych.
  • Respektować innych i im ufać —będziesz ufać intencjom innych w organizacji, pomimo wielu rzeczy, które będą nas dzielić oraz wspierać osoby, zarówno, gdy im się powodzi, jak i wtedy, gdy odnoszą porażki.

Uważasz, że nie nadajesz się do tej roli i jest ona zbyt wymagająca?

Opis tego stanowiska może przerażać! Być może myślisz, że ta rola byłaby dla Ciebie interesująca, ale się nie nadajesz.

Zachęcamy, aby się tym nie przejmować i mimo wszystko wypełnić aplikację. Zwłaszcza jeśli spełniasz nasze wymagania (nawet na podstawowym poziomie) i uważasz, że to stanowisko mogłoby przynieść Ci wiele radości. Ocenę Twoich kompetencji pozostaw nam. Być może nawet nauczysz się czegoś przydatnego po drodze. 🙂

Co pomoże Ci przejść przez proces rekrutacji z sukcesem?

  • Doświadczenie w pracy przy organizacji wydarzeń, przedsiębiorczość i zrozumienie charakterystyki pracy z podmiotami z branży spożywczej.
  • Zapoznanie się z ideami Efektywnego Altruizmu.
  • Przestudiowanie naszej listy zalecanych materiałów (patrz poniżej).
  • Uczestniczenie w webinarach na temat rekrutacji, które organizujemy (patrz poniżej).
  • Znajomość arkuszy kalkulacyjnych typu Google Spreadsheets, Microsoft Excel.
  • Wiedza o podstawach psychologii i metody naukowej.
  • Odnajdywanie się w interakcjach interpersonalnych, także tych konfliktowych.
  • Wiedza o tym, jak zarządzać projektami.
  • Umiejętność zarządzania zespołem

Lista materiałów, które pomogą Ci zdobyć tę pracę

Ważne! Aby ułatwić Ci przechodzenie przez kolejne etapy naszej rekrutacji, przygotowaliśmy listę materiałów. Materiały będą przydatne dla każdej osoby biorącej udział w procesie, ponieważ duża część z nich związana jest z naszą misją i kulturą pracy. Będą one także przydatne dla osób, które nie spełniają naszych wymagań lub nie mają ani doświadczenia w aktywizmie, ani wiedzy o stanowisku. Chcemy w ten sposób wyrównać szanse dla osób, które takiego doświadczenia nie miały. Zachęcamy jednak do zapoznania się z nimi wszystkich kandydatów i kandydatki.

Webinary dla zainteresowanych

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak wygląda praca w Otwartych Klatkach albo chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących procesu rekrutacyjnego, przygotowujemy dla Was serię webinarów, w których nasi pracownicy opowiedzą o tym więcej.

  • Kulisy rekrutacji w Otwartych Klatkach, czyli czego możesz się spodziewać aplikując — Gabi JadłowskaLINK
  • Dlaczego nie mamy biura, nie boimy się mylić i nie słuchamy “szefów”, czyli praca w Otwartych Klatkach od kuchni — Ania PierzchałaLINK
  • Boisz się, że nie nadajesz się do pracy w Otwartych Klatkach? Bardzo możliwe, że nie masz racji! — Piotr BilikLINK
  • Cele RoślinnieJemy, podejście RoślinnieJemy – jak pracując wspólnie z biznesem i instytucjami zmieniamy branżę spożywczą i dlaczego to ważne dla zwierząt? — Maciej OtrębskiLINK

Masz pytania dotyczące stanowiska, pracy w Otwartych Klatkach, lub procesu rekrutacyjnego?

Jeśli tak, to zapraszamy Cię na nasze office hours, gdzie będziemy do waszej dyspozycji. Wystarczy wejść w link, który przekieruje na spotkanie w Google Meets, gdzie nasz zespół rekrutacyjny będzie na Was czekał.

Data: 07.03.2024, godzina 16:00-19:00

LINK DO SPOTKANIA

Ważne informacje o naszym procesie rekrutacyjnym

Kwestie ogólne

Nie interesują nas listy motywacyjne i CV osób zgłaszających się
Celem tego procesu jest poznanie Ciebie. Uważamy listy motywacyjne i CV za nieprzydatne do tego celu. Mają ograniczoną formę, przez co nie jesteśmy w stanie zrozumieć lepiej Twoich motywacji i sposobu myślenia. Dlatego odrzuciliśmy tę formę na rzecz bardziej rozbudowanego kwestionariusza.

Rozmowy rekrutacyjne prowadzimy dopiero pod koniec procesu
Osoby, które robią dobre wrażenie podczas rozmów rekrutacyjnych, nie zawsze są tymi odpowiednimi dla organizacji — i odwrotnie. Wolimy porozmawiać z Tobą po tym, jak będziemy mieli okazję Cię trochę poznać.

Staramy się być sprawiedliwi i minimalizujemy stronniczość
Aby uniknąć stronniczości, nasz proces rekrutacji na większości etapów jest ślepy, pseudonimizowany i randomizowany przez osobę nieuczestniczącą w ocenie kandydatów. Wkładamy znaczny wysiłek, aby upewnić się, że oceniamy wszystkich kandydatów obiektywnie.

Zależy nam, by zminimalizować przeszkody w składaniu wniosków i uczynić proces rekrutacji bardziej godnym
Będziemy organizować webinary dla zainteresowanych, aby dać wgląd w to, na czym polega ta rola i jak pracujemy, a także pomóc w zwalczaniu lęku przed rekrutacją. Zapewniamy również listę materiałów dla osób, które nie mają doświadczenia lub wiedzy niezbędnej do pracy na naszym stanowisku.

Jeżeli będzie to możliwe, po zakończeniu rekrutacji postaramy się przekazać informację zwrotną na temat Twoich wyników i skomentować mocniejsze i słabsze aspekty aplikacji. Możliwości dostarczenia takiego feedbacku mogą być ograniczone liczbą uczestników. Niestety najprawdopodobniej będziemy mogli udzielić informacji zwrotnej tylko tym osobom, które dotrą do późniejszych etapów rekrutacji.

Osobom, które wezmą udział w etapie wywiadu oraz dni próbnych, płacimy za poświęcony czas.

Niestety, ze względu na strukturę naszej rekrutacji, może być ona czasochłonna i wymagająca.

Harmonogram

  • 13.02.2024 – 10.03.2024 – Wyślij zgłoszenie – czas na Twoje zgłoszenie (by to zrobić, wypełnij kwestionariusz tutaj).
  • 16.03.2024 – 24.03.2024 – Odpowiedz na pytania – skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię, czy zostałeś przyjęty / przyjęta do kolejnego etapu. Jeśli tak, prześlemy Ci formularz z pytaniami, na które musisz odpowiedzieć.
  • 30.03.2024 – 14.04.2024 – Wykonaj zadania związane ze stanowiskiem – skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię, czy zostałeś przyjęty / przyjęta do kolejnego etapu. Jeśli tak, wyślemy Ci kilka zadań do wykonania.
  • 19.04.2024 – 30.04.2024 – Umów się z nami na rozmowę – jeśli pomyślnie przejdziesz poprzedni etap, zaprosimy Cię na rozmowę rekrutacyjną. Większość pytań do rozmowy prześlemy Ci z kilkudniowym wyprzedzeniem. 
  • 10.05.2024 – 31.05.2024 – Prześlij nam dane kontaktowe do osób mogących udzielić referencji – równolegle z kolejnym etapem będziemy chcieli porozmawiać z kilkoma osobami, które miały z Tobą doświadczenia w sferze zawodowej.
  • 10.05.2024 – 31.05.2024 – Weź udział w dniach próbnych – jeśli pomyślnie przejdziesz rozmowę rekrutacyjną, zaprosimy Cię do nas na dwudniowy okres próbny. Zawrzemy umowę zlecenie i otrzymasz wynagrodzenie za ten czas. 
  • 31.05.2024 – Dowiedz się, czy udało Ci się dostać – skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię o ostatecznej decyzji dotyczącej rekrutacji.
  • Czerwiec 2024 – Uzyskaj od nas informację zwrotną – jeśli wyrazisz zainteresowanie, dołożymy wszelkich starań, aby przekazać Ci informację zwrotną, która pomoże Ci zrozumieć, co oceniliśmy pozytywnie w Twojej aplikacji, a co nie. Mamy nadzieję, że pomoże Ci to w zdobyciu innego, wartościowego dla Ciebie, stanowiska. Ten etap jest mocno uzależniony od ilości uczestników ze względu na ograniczenia w naszych mocach przerobowych.

Istotna uwaga: harmonogram może się nieznacznie zmienić z powodu nieprzewidzianych okoliczności. Dołożymy wszelkich starań, aby tak się nie stało.

Termin na zgłoszenia

Zgłoszenia przyjmujemy do 10.03.2024 23:59 CET.

  1. W procesie rekrutacji wymagane będzie posiadanie konta Google Gmail.
  2. Do udziału w etapie rozmowy rekrutacyjnej wymagane będzie korzystanie z aplikacji Zoom.
  3. W razie jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt na adres rekrutacja@otwarteklatki.pl.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Grottgera 16/1, 60-758 Poznań

KRS: 0000444120