Jednocześnie wszystkie marki należące do Prada Group przystępują do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer
Prada Group, do którego należą tak znane i luksusowe marki jak Prada, Miu Miu, Church’s czy Car Shoe, oficjalnie poinformował o rezygnacji z używania futer zwierzęcych we wszystkich swoich kolekcjach. Decyzja zacznie obowiązywać od sezonu wiosna/ lato na rok 2020.
Odzież i dodatki z futrem wyprodukowane w poprzednich latach będą wyprzedawane aż do wyczerpania zapasów. Jednocześnie wszystkie marki wchodzące w skład koncernu przystępują do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer).

Moda wolna od cierpienia

Ta przełomowa decyzja Prada Group, która wpisuje się w aktualny trend etycznej mody, to efekt współpracy z koalicją Fur Free Alliance zrzeszającą około 50 organizacji ochrony i praw zwierząt w ponad 40 krajach na całym świecie. Rozmowy na temat rezygnacji z używania i promowania prawdziwych futer przez włoski dom mody prowadzili przedstawiciele organizacji LAV oraz The Humane Society of the United States.
prada rezygnuje z futer

– Dom mody Prada Group w swoich działaniach opowiada się po stronie innowacji i odpowiedzialności społecznej, a przyjęta właśnie polityka fur-free jest potwierdzeniem tego zaangażowania. Nasza decyzja o rezygnacji z prawdziwych futer to wynik owocnych rozmów z koalicją Fur Free Alliance, a w szczególności z organizacjami LAV oraz The Humane Society of the United States. Zwrócenie się w kierunku nowatorskich materiałów pozwoli nam przekraczać kolejne granice kreatywnej mody przy jednoczesnym oferowaniu etycznych produktów, których oczekują konsumenci – komentuje Miuccia Prada.

1000 marek oficjalnie zrezygnowało z futer

Program Sklepy Wolne Od Futer jest prowadzony w ponad 25 krajach na całym świecie i ma na celu przekonywanie firm odzieżowych do rezygnacji z futer, a jednocześnie dostarczanie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Inicjatywa promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z prawdziwym futrem, zaś klientom pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe.
Program, którego globalnym koordynatorem jest koalicja Fur Free Alliance, od 2013 r. jest prowadzony również w Polsce przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
prada rezygnuje z futer

– Każda decyzja o rezygnacji z futer przez tak duży i uznany dom mody jak Prada daje nadzieję, że niedługo niemal cała branża odzieżowa opowie się po stronie etycznych rozwiązań. To właśnie najwięksi gracze wskazują trendy, za którymi podążają mniejsze marki. Chciałabym, aby w tym gronie było coraz więcej firm i projektantów z naszego kraju.
Niestety część dużych polskich sieci z odzieżą i obuwiem nadal wykorzystuje prawdziwe futra, zupełnie nie zauważając tej pozytywnej dla zwierząt zmiany, jaka właśnie następuje na rynku – mówi Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.


Dotychczas do programu Sklepy Wolne Od Futer przystąpiło blisko 1000 marek odzieżowych z całego świata. Ich pełna lista znajduje się na międzynarodowej stronie programu https://furfreeretailer.com/. Polską branżę reprezentują najwięksi gracze rynkowi, a także popularne marki streetwearowe oraz uznani projektanci.
 
Więcej informacji o polskiej odsłonie programu można przeczytać na stronie https://panel-otwarteklatki.ok.k8s.dance/sklepy-wolne-od-futer/.