Rok 2016 się kończy i pora na podsumowanie kampanii RoślinnieJemy.W naszej ocenie to był dobry rok, w którym to ciężar “szukania” przeszedł także na stronę lokali gastronomicznych, chcących zdobyć nowych klientów i zmienić menu na bardziej przyjazne i zdrowe.

Coraz częściej więc się zdarza, że restauracje same zgłaszają chęć przystąpienia do kampanii i chcą brać czynny udział w zmianach zachodzących w żywieniu, czyli ograniczaniu spożywania mięsa i produktów odzwierzęcych.

Można się o tym przekonać, chociażby śledząc programy telewizyjne, bo media głównego nurtu już od jakiegoś czasu podejmują ten temat.
Klienci pytają: “czy serwują państwo jakieś dania wegańskie?”, a restauratorzy sami ogłaszają wszem i wobec – upubliczniając wpis na swoim fanpage’u – że dołączyli do kampanii RoślinnieJemy i karmią wszystkich, niezależnie od “orientacji” kulinarnej. Wiedzą, że przecież nietaktownie mieć lokal gastronomiczny i nie nakarmić klienta tylko dlatego, że ten nie je zwierząt.
 Roślinnie Jemy kampania
Naszą dewizą jest, aby traktować tę kwestię jako biznes, ponieważ chodzi o interes nas wszystkich – interesem restauratorów jest, aby mieć jak najwięcej klientów, niezależnie od ich preferencji żywieniowych. I to właśnie na naszych oczach staje się normą.

Tradycyjnych lokali gastronomicznych, gdzie serwuje się także dania w 100% roślinne, jest już grubo ponad 300. Zatem średnio na rok wychodzi 100 nowych (przez nieco ponad dwa lata trwania kampanii RoślinnieJemy). Jeśli  ta tendencja się utrzyma, to wkrótce dania roślinne będą dostępne w większości lokali w Polsce i na świecie, bo kampania ma swoje siostry i kuzynki w innych krajach.

Jesteśmy elementem globalnego trendu, jakim jest ograniczanie spożywania produktów odzwierzęcych, kibicujemy mu i dodajemy mocy sprawczej.

Rok 2017 …to kolejne 100 nowych miejsc, mniej lub więcej (i nie ma to aż takiego wielkiego znaczenia, czy przybędzie ich trochę mniej czy więcej niż 100), bo najważniejsze w tym wszystkim jest to, że idziemy do przodu z refleksją na temat własnego zdrowia, ekologii, ekonomii oraz zdrowia i życia zwierząt hodowlanych.

Na śledzenie newsów zapraszamy na profil kampanii RoślinnieJemy na Facebooku.