200361237-001Większość z nas. Przynajmniej czasami.

Jeśli popatrzymy na popularność dań roślinnych tylko przez pryzmat osób, które są weganami i wegetarianami, to pomimo zdecydowanego wzrostu zainteresowania takimi dietami, nadal mamy do czynienia z bardzo niewielkim segmentem rynku. Ale sytuacja zaczyna wyglądać inaczej kiedy zaczynamy sobie zdawać sprawę z tego, że mięsożerca mięsożercy nie równy.

W wielu krajach obserwuje się obecnie trend redukowania ilości spożywanego miejsca. Nawet w Polsce, w ciągu ostatnich 4 lat, roczne spożycie mięsa na osobę spadło aż o 8%. To dane CBOS. Mimo tego spadku, coraz więcej osób stwierdza, że nadal je go za dużo, więc możemy się spodziewać kolejnych obniżeń w przyszłych latach.

W pewnym momencie zadaliśmy sobie pytanie: jak wygląda zainteresowanie posiłkami roślinnymi wśród ogółu społeczeństwa? Wiedzieliśmy już, że głównymi klientami wegańskich lokali nie są wcale weganie. Rozpoczęliśmy też kampanię na rzecz wprowadzania większej ilości dań roślinnych do barów, restauracji i hoteli w całej Polsce. Potrzebowaliśmy więc danych na temat zainteresowania posiłkami bezmięsnymi i zdecydowaliśmy się zlecić badanie profesjonalnemi ośrodkowi badawczemu. Oto jego wyniki:

graph (1)

Jeśli więc jesteś właścicielem lokalu, w którym wszystkie dania główne są daniami mięsnymi… zaspokajasz potrzeby zaledwie ⅓ ogółu klientów. Większość z nas przynajmniej od czasu do czasu chce zjeść posiłek pozbawiony mięsa.

Najwyższy czas nauczyć się więc przyrządzać smaczne i zdrowe potrawy, w których to rośliny grają główną rolę.

Gdzie szukać inspiracji?


Z pełnymi wynikami badania możesz zapoznać się tutaj: Otwarte_Klatki_jedzenie w restauracjach_03.10

Dobrusia Karbowiak1.01.2015