Poprawa norm dobrostanowych to inwestycja w przyszłość, która się opłaci!


European Chicken Commitment to lista podstawowych wymogów dobrostanowych dla kurczaków brojlerów, których wdrożenia oczekują klienci – zarówno indywidualni, jak i biznesowi.


Dlaczego warto już teraz zainteresować się wdrożeniem ECC?

  • Aż 72,3% Polaków uważa warunki chowu kurczaków za istotne podczas decyzji zakupowych, a ponad 80% badanych twierdzi, że zapłaciłoby wyższą cenę za mięso pochodzące z ferm zapewniającym kurczakom lepsze warunki (źródło – Badania Biostat, luty 2020).
  • Już ponad 100 działających w Europie firm wymagać będzie od swoich dostawców drobiu spełnienia warunków European Chicken Commitment.
przykładowe firmy, które będą wymagać ECC od dostawców

Kraje Unii Europejskiej będą wymagać lepszych norm dobrostanowych

Kolejne firmy w Europie przystępują do porozumienia European Chicken Commitment. Oznacza to, że najpóźniej od 2026 r. będą wymagały od swoich dostawców przestrzegania wyższego dobrostanu w hodowli kur mięsnych, m.in. rezygnacji z ras szybkorosnących i gęstości hodowlanej wynoszącej maksymalnie 30 kg/m2. W państwach takich, jak Niemcy, Wielka Brytania, Niderlandy i Francja, świadomość firm i konsumentów względem ECC jest wysoka. Polska jest obecnie największym producentem drobiu w Europie – jedyną opcją na utrzymanie tej pozycji jest dostosowanie się do wymogów rynku i stanie się liderami także w obszarze dobrostanu zwierząt. Porozumienie European Chicken Commitment podpisało już ponad 100 działających w Europie firm, w tym m.in.

  • giganci branży żywieniowej tacy jak Unilever, Danone, Nestlé, Dr. Oetker, Kraft Heinz, Bonduelle i Frosta
  • sieci Marks & Spencer i IKEA
  • międzynarodowe korporacje cateringowe Sodexo, Compass Group, Elior Group i Procuratio
  • popularne restauracje, m.in. Pizza Hut i KFC
  • hotele – grupy Accor i Orbis
  • producenci żywności, restauracje i sieci sklepów w poszczególnych europejskich krajach, np. Auchan i Carrefour we Francji czy Waitrose i The Restaurant Group w Wielkiej Brytanii
  • pierwsze firmy z Polski, np. supermarket Frisco.pl

Początek zmian rynkowych

Wszystko wskazuje na to, że trend podwyższania dobrostanu w hodowli kur mięsnych będzie coraz bardziej rósł w siłę, a producenci będą musieli zmierzyć się z podobną sytuacją, jaka ma obecnie miejsce w przypadku jaj – rosnącym zapotrzebowaniem na produkt spełniający wyższe wymagania i pochodzący z alternatywnych metod chowu. Inwestycja w dostosowanie hodowli może wydawać się z początku zbędnym wydatkiem, ale w dłuższej perspektywie zapewni przewagę rynkową i pozwoli być o krok do przodu przed konkurencją.
Podobne zmiany już zachodzą na rynku jajecznym – kolejne kraje i firmy odchodzą od hodowli klatkowej, a producenci, którzy wcześnie zareagowali na zmiany, są teraz na wygranej pozycji.

Rosnące oczekiwania konsumentów

Kolejne badania pokazują, że konsumenci chcieliby mieć możliwość wyboru mięsa droższego, ale pochodzącego z fermy zapewniającej zwierzętom lepsze warunki.

Świadomość konsumentów wciąż rośnie i jest to trend, który nie straci na sile. W najbliższych latach coraz większe znaczenie będzie miała nie tylko końcowa postać żywności, ale też sposób jej produkcji. Polska może utrzymać pozycję lidera przez długie lata i obronić się przed konkurencją ze Wschodu dzięki oferowanej jakości. Zarówno zachodni, jak i polski konsument będzie stawiał jednak coraz wyższe wymagania – chcąc im sprostać, już teraz należy przyjrzeć się nowym trendom, by móc zaspokoić nadchodzące oczekiwania klienta.


CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ? JESTEŚ ZAINTERESOWANY BEZPŁATNĄ KONSULTACJĄ DOTYCZĄCĄ WDROŻENIA ECC?

brojlery@otwarteklatki.pl


Jako Otwarte Klatki dążymy do wprowadzania systemowych zmian, które poprawiają dobrostan zwierząt. Wierzymy, że dzięki współpracy z binesem, możemy kształtować obowiązujęce normy i zmieniać je na lepsze.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Grottgera 16/1, 60-758 Poznań

KRS: 0000444120