Przekaż darowiznę

Krakowski Kredens zamiast pomóc kurom, walczy z billboardami

Jak informowaliśmy Was ostatnio, na początku stycznia br. postawiliśmy billboard i citylight przy biurze firmy Krakowski Kredens. Zdecydowaliśmy się na taki krok, ponieważ już od pół roku firma nie wykazała najmniejszej chęci podjęcia dialogu na temat dobrostanu kur.

Reklamy nie spodobały się firmie

Na reklamach zadaliśmy Krakowskiemu Kredensowi pytanie o to, kiedy przestanie używać jaj “trójek”. Mieliśmy nadzieję, że przeniesienie tematu do przestrzeni publicznej przekona firmę do podjęcia rozmowy na temat kroków, które może podjąć, aby przyczynić się do poprawy losu kur.

Niestety – Krakowskiemu Kredensowi reklamy się nie spodobały. Firma skontaktowała się z nami, jednak nie w celu omówienia procesu wycofania jaj “trójek” ze składu ich produktów, a podjęcia próby zastraszenia naszego stowarzyszenia sądem.

Nie chcąc stawiać właścicieli nośników w trudnej sytuacji, zdecydowaliśmy się usunąć pytanie do firmy z reklam. Zastąpiliśmy je innymi plakatami ukazującymi cierpienie kur niosek.

Czy Krakowski Kredens podejmie dobrą decyzję?

Wciąż mamy nadzieję, że tak. Jako firma reklamująca swoje produkty jako wysokojakościowe produkty premium, Krakowski Kredens mógłby dać przykład innym firmom i realnie wpłynąć na poprawę dobrostanu kur w Polsce.

Decyzje firm o wycofaniu jaj „trójek” są kluczowym elementem drogi w kierunku końca hodowli klatkowej. Stanowią one bowiem sygnał dla producentów jaj, że potrzebne są zmiany w systemie produkcji, na rzecz zwiększenia liczby jaj produkowanych w hodowli innej niż klatkowa. 

Z całą pewnością w podjęciu dobrej decyzji pomogą Krakowskiemu Kredensowi podpisy konsumentów pod petycją o wycofanie jaj “trójek” ze składu ich produktów.

Podpisz petycję tutaj: 

Podpisz petycję do firmy

Klienci oczekują zmian

Taka decyzja spotkałaby się z wielkim poparciem klientów. Według badań IBRiS z 2018 r. niemal 60% Polaków uważa, że restauracje, sklepy i producenci żywności powinni rezygnować z “trójek”. Również ponad 38 tysięcy osób podpisało naszą deklarację, że nie będzie ich więcej kupować.

To właśnie głównie z tego powodu już 110 firm w Polsce zdecydowało się zupełnie zrezygnować ze sprzedaży takich jaj. Przeczytaj więcej o badaniach potwierdzających, że konsumenci są przeciwni hodowli klatkowej: tutaj https://www.otwarteklatki.pl/co-polacy-sadza-o-hodowli-klatkowej/ i tutaj https://www.otwarteklatki.pl/cbos-na-co-zwracamy-uwage-kupujac-jajka/

Pomóż nam działać!

50 zł100 zł20 złinna kwota

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do grupy osób, którym zależy
na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.