Rok 2019 zdecydowanie należy nazwać rokiem sukcesów. Dzięki działalności prozwierzęcych organizacji, w tym Otwartych Klatek, największe sieci hotelarskie zrezygnowały z wykorzystywania w swojej ofercie jaj z chowu klatkowego. Poniżej znajduje się dokładne podsumowanie, w którym miejscu będzie można zjeść jaja inne niż  „trójki”.

Deklaracje sieci hotelarskich

Obecnie wiele znanych sieci hotelarskich zadeklarowało zmiany. Ponieważ dla tak dużych firm rezygnacja z jaj pochodzących z chowu klatkowego to poważna zmiana, rozumiemy, że firmy te potrzebują czasu. Aby kontrolować sytuację i sprawdzać na bieżąco, czy podjęte deklaracje okazały się prawdziwe, warto wiedzieć, ile czasu na zmianę mają konkretne sieci hotelarskie.

Prawdziwy luksus już od 2025 roku


Grupa InterContinental Hotels zadeklarowała, że wraz z końcem 2025 roku, jaja „trójki” znikną z oferty ich hoteli, obecnych niemal na całym świecie. W podobnej sytuacji znajduje się sieć hoteli Marriott International.

Sieć hoteli Scandic w większości posiadanych obiektów wprowadziła już gruntowne zmiany. Do spełnienia wszystkich obietnic sieć ma czas do 2022 roku. Do 2025 roku mają zniknąć także jaja „trójki” obecne w ofercie hoteli Hotel Picaro, Manor House SPA oraz grupy Louvre Hotel, w tym Campanile oraz Golden Tulip.

We wcześniejszym artykule pisaliśmy o deklaracji Wyndham Hotels & Resorts oraz Wyndham Destinations, obecnie największej światowej sieci hoteli. Wydane zostało zobowiązanie firmy do wycofania z menu jaj pochodzących z chowu klatkowego. Zgodnie ze zobowiązaniem, sieć ma czas na wprowadzenie zmian do 2025 roku.

Do podpisania zobowiązania doszło dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu koalicji Open Wing Alliance. Przeprowadzona została trzydniowa kampania prozwierzęca, w której wzięliśmy udział.

W tej samej sytuacji znajduje się sieć hoteli Hilton. W wyniku globalnych działań 63 organizacji prozwierzęcych, doszło do podpisania deklaracji o zaprzestaniu stosowania jaj „trójek” w hotelach sieci Hilton, a więc łącznie w obiektach ulokowanych w 106 krajach na całym świecie. Do wprowadzenia obiecanych zmian w życie, sieć ma czas do końca 2025 roku. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.

W tych hotelach już dzisiaj nie ma „trójek”

Fot. Andrew Skowron

Chociaż zdaje się, że prawdziwa machina zmian przypadnie na rok 2025, już teraz można odwiedzić hotele, w których nie ma dań z jajkami z numerem „trzy”. Do takich miejsc należą hotele Vienna House. Można je znaleźć niemal w całej Europie. 

Hotele B&B już wycofały ze swojej oferty jajka z chowu klatkowego. Przedstawiciele hoteli SPA Dr Irena Eris zadeklarowali, że w żadnym obiekcie, należącym do ich sieci, nie używa się jaj „trójek” w jakiejkolwiek formie.

Dobre zmiany najpóźniej do 2020 roku

Fot. Andrew Skowron

Okazuje się, że rok 2020 będzie weryfikował wiele podjętych już deklaracji. Przedstawiciele hoteli z grupy AccorHotels (w tym Orbis SA) decyzję o dobrej zmianie podjęli już w 2016 roku i na 2020 rok przypada czas, w którym nie powinniśmy w tych miejscach znaleźć ani jednego jaja od nieszczęśliwych kur.  Podobnie ma się sytuacja dotycząca sieci: Sofitel, Novotel oraz Mercure.

Także w 2020 roku InterContinental Hotels Group wycofa się z chowu klatkowego na terenie Europy, Kanady i USA. Scandic daje sobie czas do 2020 roku na całkowitą eliminację jaj „trójek” z menu. Wyjątkiem będą hotele z Norwegii. Tam na wycofanie jaj z chowu klatkowego sieć ma czas do 2022 roku. Co ciekawe, w hotelach Scandic w Polsce już teraz nie używa się jaj z chowu klatkowego.

Luksus nie tylko dla ludzi

Fot. Andrew Skowron

Każda tego typu zmiana pociąga za sobą kolejną szansę na godne życie zwierząt. Ponieważ świadomość konsumentów wzrasta, decyzja o zaprzestaniu wspierania drastycznych praktyk jest już nie tylko wynikiem porywu dobrego serca – to również biznesowa szansa na przetrwanie działalności w konkurencyjnym świecie hotelarstwa. 

Deklaracja o zaprzestaniu stosowania jaj z chowu klatkowego to czytelna informacja dla klientów: w tym miejscu szanujemy życie zwierząt. Hotele, dla których poza biznesem liczy się również empatia, w zaskakującym tempie windują do czołówki najchętniej odwiedzanych i polecanych miejsc.

Mądry, ważny, a w niedalekiej przyszłości – niezbędny element strategii CSR: rezygnacja ze stosowania jaj „trójek” od kur, których życie nijak ma się do luksusu i standardu 5 gwiazdek. Prowadzisz hotel? A może często odwiedzasz tego typu miejsca? Z każdego poziomu możesz działać. Pytania, ankiety, petycje, podejmowanie dyskusji – w ten sposób ratuje się życie niewinnych zwierząt. 

WYRAŹ SWOJE POPARCIE
DLA POLEPSZENIA ŻYCIA KUR

Zadeklaruj niekupowanie jajek z chowu klatkowego

Podpisz deklarację i ogranicz ilość jajek z chowu klatkowego w diecie

Autor: Dominika Cianciara