Zastanawiałeś/aś  się kiedyś jak powstają strony internetowe czy petycje online w Otwartych Klatkach? Kto jest odpowiedzialny za naprawianie niedziałających systemów, błędów na stronach? Jak działa IT w organizacji pozarządowej? Dlaczego nie wszystko możemy zrobić sami?

Zespół IT w Otartych Klatkach

To wszystko jest możliwe dzięki zaangażowaniu naszych wolontariuszy i pracowników, tworzących zespół IT.

Ten właśnie zespół w ostatnich 2 latach sprostał wielu wyzwaniom

  • Stworzyliśmy możliwość publikacji zbiórek i petycji przez aktywistów, dzięki czemu pomaganie zwierzętom stało się jeszcze łatwiejsze i szybsze, nasi aktywiści nie są zależni już od działu IT w najbardziej pilnych zadaniach. co mocno usprawniło działania fundraisingu pozyskującego środki na pomoc zwierzętom.

  • Stworzyliśmy możliwość publikacji prostych stron internetowych przez aktywistów, dzięki czemu jeszcze szybciej mogą realizować cele kampanii

  • Wprowadziliśmy możliwość wsparcia Otwartych Klatek regularną kwotą comiesięczną (płatność kartą), dzięki czemu mogliśmy uruchomić Klub Otwartych Klatek dla wyjątkowych darczyńców i szybciej gromadzić fundusze na planowanie kolejnych kampanii.

  • Rozpoczęliśmy współpracę z nowym partnerem Stripe / BLIK i jako pierwsi testujemy wersję beta płatności kodem BLIK, dzięki czemu trafiamy do najmłodszych odbiorców i jeszcze szybciej realizujemy cele fundraisingowe, także wśród odbiorców korzystających głównie z telefonów komórkowych

  • Nie chowamy wiedzy dla siebie, zbudowaliśmy największą ogólnodostępną bibliotekę mediów i webinarów na stronie Anima International gdzie dzielimy się wiedzą z innymi organizacjami, chcemy pomagać nowo powstałym organizacjom, aby pomoc zwierzętom była szybsza i łatwiejsza na całym świecie.

  • Zoptymalizowaliśmy istniejące systemy, strony tak, aby uniknąć powtarzających się błędów, zabierających nam czas, który przeznaczamy na wdrażanie najnowszych skutecznych technologii i udokumentowaliśmy cały ten proces. Dzięki temu mamy więcej czasu na pomoc innym organizacjom.

Celem tych prac było umożliwienie jak najłatwiejszego rozwoju innych zespołów naszej organizacji, bez oczekiwania na pomoc ze strony IT. Optymalizując najwrażliwsze sfery działania, oszczędziliśmy przyszły czas zespołu IT i czas naszych aktywistów, dzięki czemu bardzo szybko możemy pomagać zwierzętom.

 Szybki rozwój Otwartych Klatek

W 2018 roku, gdy stworzyliśmy około 28 samych petycji online, okazało się, że nie damy rady działać z doskoku, dlatego kilka miesięcy później powstał oficjalnie zespół IT składający się z pracowników i wolontariuszy. 

Określiliśmy swoje cele i plany na kolejne kwartały – tak powstała lista ponad 300 zadań do zrobienia przez te zespoły.

W 2020 roku wykonaliśmy wiele przełomowych zadań i zrozumieliśmy, że potrzebujemy wsparcia w jeszcze w kilku kwestiach, bo chcemy wdrażać najlepsze rozwiązania dla naszej organizacji, które pomogą nam jak najefektywniej działać. 

Niestety okazało się, że nie jesteśmy w stanie znaleźć odpowiednich specjalistów, z określoną ilością godzin do pomocy, dlatego nawiązaliśmy współpracę z organizacją Tech To The Rescue.

Mieliśmy dwa cele – przyśpieszyć pracę z wdrożeniem systemu Salesforce, aby lepiej zarządzać danymi i skuteczniej działać dla zwierząt , oraz audyt i ewentualne ulepszenie naszej infrastruktury

Są to mniej widoczne dla wielu osób zadania, ale mające wielki wpływ na przyszłość i szybkość rozwoju naszej organizacji – a co za tym idzie na szybkość zmian dla zwierząt. To te zadania w efekcie pozwolą nam zaoszczędzić pieniądze i czas wolontariuszy, aby działać w sprawie zwierząt skuteczniej.

Co kryje się za pojęciem Tech To The Rescue?

Od ruchu pomocy do prężnie działającej organizacji –  tak właśnie powstało Tech To The Rescue i było odpowiedzią na wyzwania, z jakimi zmagają się organizacje pozarządowe w czasie pandemii COVID-19. 

tech to the rescue

W tej chwili na stronie naszego partnera znajdziecie około 190 firm z branży IT z całego świata, gotowych pomóc w rozwoju organizacjom, które mają wielki wpływ na zmianę tego świata na lepszy. 

Tech To The Rescue zaskoczyło nas nie tylko swoimi planami na działania, ale także organizacją pracy. Zanim bowiem podjęliśmy się współpracy, dokładnie opisaliśmy swoje projekty i cele na bazie dokumentów przygotowanych przez naszego partnera. 

Więcej o naszej współpracy możecie dowiedzieć się z webinaru tu: https://www.facebook.com/events/1090815694756457/

tech to the rescue

Były one wymagające, ale jednocześnie uświadamiające nawet nam samym, pod jakim kątem powinniśmy przemyśleć projekt i jakie chcemy osiągnąć cele. Po pozytywnej weryfikacji opisanych zadań rozpoczęliśmy bezpośrednią już współpracę z naszymi partnerami technologicznymi Codedose i Ten Square Games.

Idziemy w bardzo dobrym kierunku, razem poszukując innowacji i nowych rozwiązań, aby pomagać zwierzętom jak najszybciej i jak najefektywniej.

Zarówno jako Otwarte Klatki jak i jako Anima International czekamy na dalszy rozwój naszej współpracy – wierzymy, że teraz dużo szybciej i skuteczniej będziemy mogli wdrażać nowe technologie i pomagać zwierzętom, ale także innym rozwijającym się organizacjom prozwierzęcym.