To już piąta ankieta pozwalająca Wam wyrazić opinię na temat naszych działań na rzecz zwierząt. O tym dlaczego jest ona tak ważna oraz o jej wynikach przeczytacie w poniższym artykule. 

Zależy nam na poznaniu Waszego zdania w temacie prowadzonych przez nas kampanii i planowanych akcji. Chcemy wiedzieć jaki sposób komunikacji preferujecie, w jaki sposób nas wspieracie i co myślicie o naszych planach na przyszłość. Wy również tworzycie Otwarte Klatki, a Wasz głos pomaga nam działać.

Co roku od ostatnich 5 lat pytamy o Wasze porady i opinie. Od tego czasu udało nam się zrealizować wiele działań, między innymi dzięki Waszym wskazówkom i sugestiom.

Wyniki poprzednich ankiet dostępne są pod poniższymi linkami:

Co wydarzyło się dzięki poprzednim ankietom?

  • seria na naszym kanale na Youtube – Wiadomości Poklatkowe
  • zaangażowanie w Europejską Inicjatywę Obywatelską #FurFreeEurope – piszemy o niej tutaj
  • stworzenie raportu wpływu społecznego – link

Dlaczego ankieta jest taka ważna?

Ankieta powstała by dać Wam przestrzeń do swobodnej wypowiedzi na tematy związane z Otwartymi Klatkami i zadać pytania, które chodzą nam po głowie. Nie jesteśmy w stanie porozmawiać z każdą wspierającą nas osobą, więc ankieta wydaje się być idealnym rozwiązaniem. Dla Was jest przestrzenią do wypowiedzi, a dla nas źródłem bezcennej wiedzy.

Dzięki ankiecie możemy w prosty i szybki sposób:

  • dowiedzieć się, co naprawdę o nas myślicie,
  • zastanowić się, co możemy ulepszyć,
  • zainspirować się Waszymi pomysłami i uwagami,
  • sprawdzić stopień rozpoznawalności naszych kampanii,
  • dowiedzieć się, w jaki sposób najchętniej nas wspieracie – najwięcej z Was pomaga nam, przekazując 1% podatku
  • dowiedzieć się, jaka część z Was przekazuje nam darowizny (53 procent osób wypełniających ankietę przekazało nam kiedyś darowiznę) – również możesz nas wspomóc przekazując darowiznę,
  • dowiedzieć się, czy macie w planach dołączenie do Klubu Otwartych Klatek (22% ankietowanych jest już w Klubie Otwartych Klatek, 53% osób nie będących w Klubie OK rozważało kiedyś dołączenie) – dołącz do klubu OK już teraz,
  • sprawdzić, jak oceniacie transparentność naszych działań
  • sprawdzić, jak oceniacie nasze plany, aby obrać odpowiedni kurs na kolejny rok

Czego dowiedzieliśmy się w tym roku?

Podczas analizowania wyników, tak jak w poprzednich edycjach, dostrzegliśmy kilka rzeczy, które szczególnie przykuły naszą uwagę:

  • Liczba zgłoszeń. Dostaliśmy 1374 odpowiedzi. Jest to liczba mniejsza niż w zeszłym roku, jednak wystarczająca, by pozwolić nam wyciągnąć odpowiednie wnioski.
  • Proporcje płci: w tym roku ponownie aż 71% osób, które uzupełniły ankietę to kobiety – jednak widzimy, że zwiększył się udział mężczyzn o 12% vs rok ubiegły
  • demografia: najwięcej osób ankietowanych pochodzi z miasta pow 250 tys (40%), w przedziale wiekowym 31-50 (38%) oraz te, które wspierają nas rok lub 2 lata (38%). 
  • Ważnym wnioskiem dotyczącym komunikacji jest informacja, że najwięcej osób dowiaduje się o naszych działaniach z Facebooka (53%) oraz  wiadomości mailowe (75%) – dzięki niej będziemy mocniej rozwijać te kanały, aby mieć jeszcze lepszy kontakt z Wami
  • Wysoka ocena skuteczności naszych działań – 4,3, komunikacja 4,6 oraz transparentność: 4,4
  • Bardzo mało „trolli”. Niski wynik nic nie wnoszących komentarzy zaskoczył nas już ostatnio, a z roku na rok jest ich coraz mniej.
  • Ilość pozytywnych ocen. Wasze oceny wciąż są bardzo pozytywne, co bardzo nas cieszy. Mamy nadzieję, że z roku na rok Wasze zdanie o Otwartych Klatkach będzie się tylko poprawiać.
  • Bardzo wyczerpujące odpowiedzi. W pytaniach otwartych udzieliliście szczegółowych odpowiedzi i jak co roku, podsuwaliście nam wiele ciekawych pomysłów. Bardzo dziękujemy za tak duże zaangażowanie; jest ono dla nas bardzo ważne.

Jako zmiana, która wpłynęłaby na zmianę losu zwierząt najczęściej, wskazywane były: 

  • kampanie edukacyjne mające wpływ na zwiększenie świadomości społeczeństwa  (pokazywanie warunków hodowli przemysłowej, promocja diety roślinnej)
  • zmiany legislacyjne (dążenia do zakazu hodowli przemysłowej, zdecydowanie wyższe kary za znęcanie się nad zwierzętami, powołanie Rzecznika Praw Zwierząt oraz kontrole na fermach).

Treści skierowane do osób wierzących

Swój przekaz chcemy kierować do jak największej grupy osób, ponieważ może on stanowczo poprawić los zwierząt. Osoby wierzące stanowią w Polsce bardzo liczną grupę osób. Wierzymy, że treści skierowane do osób wierzących mogą pozytywnie wpłynąć na szerszy przekaz naszych wartości. Pytanie, czy nasze treści powinny być kierowane również bezpośrednio do osób wierzących oceniliście na 5,8/10. Wynik ten jest dużo niższy w porównaniu do ubiegłego roku: 82 % vs 52% .

Bardzo dziękujemy wszystkim osobom, które wzięły udział w ankiecie – Wasze zdanie jest dla nas bardzo ważne. Cieszymy się, że razem z nami tworzycie świat lepszy dla zwierząt!