4 lipca 2019

Billboardy z „Frankenkurczkami” na ulicach Warszawy

W Warszawie pojawiły się billboardy i citylighty – łącznie prawie 80 nośników – z kurczakiem leżącym w nienaturalnej pozycji i z wykrzywionymi łapami. To część kampanii „Frankenkurczak”, w ramach której Stowarzyszenie Otwarte Klatki dąży do poprawy warunków życia kur hodowanych na mięso.

Kreacja reklamowa opiera się na zdjęciu z fermy tzw. brojlerów, czyli kurczaków hodowanych na mięso. Jego autorem jest specjalizujący się w fotografowaniu zwierząt Andrew Skowron. Na billboardach krótka wypowiedź w pierwszej osobie tłumaczy problem z perspektywy samego kurczaka: „Mam dopiero 5 tygodni. Rosnę tak szybko, że nie mogę się ruszać. Nie mogę sam wstać.”. Umieszczonemu na dole hasłu „To ja, Frankenkurczak” towarzyszy proste call to action: “Pomóż mi!” i adres strony internetowej kampanii. Citylighty pytają z kolei konsumentów: “Czy wiesz, co jesz?”. Organizatorzy stworzyli też wersję reklamy dostosowaną do miejskich autobusów.

Współcześnie hodowane brojlery rosną tak szybko, że gdyby porównać to do rozwoju człowieka, 5-letnie dziecko ważyłoby 150 kg. Tak nienaturalne tempo wzrostu jest źródłem ogromnego cierpienia tych ptaków: ich kości pękają, narządy nie wytrzymują obciążenia, a kiedy ptak się przewróci, często nie jest w stanie samodzielnie wstać – mówi Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, dyrektorka ds. kampanii biznesowych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Dodatkowo im większe rosną, tym mniej miejsca przypada na każdego kurczaka – każdy z nich dysponuje na fermie powierzchnią wielkości kartki A4 – dodaje.

Poza działaniami reklamowymi w przestrzeni miejskiej aktywiści zbierają w ramach kampanii podpisy pod petycją, organizują happeningi i stoiska edukacyjne, a także podejmują rozmowy z firmami – decyzję o poprawie dobrostanu kurczaków podjęły już między innymi takie firmy jak IKEA czy gigant cateringowy SODEXO.

Kampania outdoorowa rozpoczęła się w tym tygodniu i potrwa do 15 lipca. Za realizację odpowiada firma Clear Channel. Billboardy i citylighty można zobaczyć łącznie w 78 miejscach w Warszawie, w tym na Ursynowie, Białołęce, Żoliborzu, Pradze, Gocławiu i Mokotowie, a także w śródmieściu i na obrzeżach miasta.

Więcej informacji na temat kampanii „Frankenkurczak” oraz dedykowaną akcji petycję znaleźć można na stronie https://frankenkurczak.pl/.

Dodatkowe materiały:

Zdjęcia reklam: https://drive.google.com/drive/folders/1i06GwNQDyeNUXEmSEb9_xPvqjqCA5Hb6?usp=sharing

Zdjęcia Andrew Skowrona: https://andrewskowron.org/

Strona kampanii: https://frankenkurczak.pl/

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Grottgera 16/1, 60-758 Poznań

KRS: 0000444120