25 września 2019
Wprowadzane przez firmę zmiany obejmą m.in. zmniejszenie zagęszczenia na fermach, rezygnację z tzw. ras szybkorosnących oraz odejście od metod uboju sprawiających zwierzętom zbędny ból (czyli np. wprowadzenie ogłuszania gazowego zamiast elektrycznego). Kury będą też miały większy dostęp do naturalnego światła i grzęd.
To nie pierwsza decyzja biznesowa Frisco.pl mająca na celu poprawę dobrostanu zwierząt. W styczniu 2019 roku, na długo przed planowanym terminem, firma poinformowała o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego.
– Troska o środowisko i zwierzęta hodowlane jest dla nas bardzo ważna, dlatego też zdecydowaliśmy się podpisać porozumienie European Chicken Commitment. Z wdrożeniem założeń ECC nie chcemy czekać do końca 2026 roku – pragniemy wprowadzić je jak najszybciej, wierząc, że wspólnie z dostawcami drobiu, którzy spełnią odpowiednie normy hodowli, przyczynimy się do poprawy warunków życia kurczaków hodowanych na mięso, jak również zachęcimy inne firmy do pozytywnych zmian – podkreśla Tomasz Michalski, Dyrektor ds. Komercyjnych Frisco.pl.
Do tej pory decyzję o poprawie dobrostanu brojlerów podjęło już kilkadziesiąt firm, w tym m.in. giganci branży żywieniowej tacy jak KFC, Unilever, Danone i Nestlé, sieci Marks & Spencer i IKEA, czy międzynarodowe korporacje cateringowe Sodexo, Compass Group, Elior Group i Procuratio i hotele – grupa Accor i Orbis. Nie zdecydował się na to jeszcze jednak żaden z supermarketów obecnych w Polsce.
Zmiany biznesowe idą w parze z rosnącą świadomością konsumencką: według badania zrealizowanego przez IBRiS na zlecenie Stowarzyszenia Otwarte Klatki aż 83,7% Polaków uważa, że warunki hodowli kur na mięso powinny ulec poprawie, a 87% społeczeństwa, byłoby w stanie płacić więcej za mięso, mając pewność, że zwierzęta są hodowane na fermach zapewniających lepsze warunki.
– Swoją deklaracją Frisco.pl dołączyło do grona firm, które nie pozostają obojętne na cierpienie kurcząt brojlerów. Świadczy to nie tylko o dbałości o najwyższą jakość sprzedawanych produktów, lecz także o wysokim poziomie świadomości i odpowiedzialności społecznej – mówi Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii biznesowych ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Liczymy na kolejne polskie sklepy, które biorąc przykład z pionierskiego kroku Frisco.pl, przyczynią się do poprawy losu kurczaków – dodaje.
European Chicken Commitment: https://welfarecommitments.com/letters/europe/pl/
Zobowiązanie Frisco.pl: https://www.frisco.pl/stn,informacje-prasowe
Partner Monitorujący Media Stowarzyszenia:
Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.
Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.
Na Twoja skrzynkę wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie adresu e-mail. Kliknij w link załączony w wiadomości. Jeżeli nie widzisz maila z potwierdzeniem, sprawdź w skrzynce SPAM.
Masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie danych osobowych przez pliki cookies przechowywane na Twoim urządzeniu, prosimy Cię o zmianę ustawień w przeglądarce. W przeciwnym razie nie będziesz mógł/a korzystać z serwisów Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki, z siedzibą przy ul. Wyspiańskiego 14/37, 60-750 Poznań, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000444120 i posługujące się numerem NIP 7831695600.
Pliki cookies mogą być odczytywane przez nasze systemy informatyczne, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebook, Google) - sprawdź listę naszych Zaufanych Partnerów.
Twoje dane są przetwarzane, aby umożliwić Ci sprawne korzystanie ze stron należących do Stowarzyszenia, zapewnić bezpieczeństwo podczas korzystania ze stron Stowarzyszenia, dokonywać analizy ruchu na stronach Stowarzyszenia oraz umożliwić Ci korzystanie z funkcji społecznościowych (takich jak przycisk "Like" od Facebooka).
Przekazujemy informacje na temat Twojego zachowania na stronie Stowarzyszenia dostawcom wykorzystywanych przez nas mediów społecznościowych oraz systemów analitycznych i reklamowych (zobacz listę naszych Zaufanych Partnerów). Spokojnie! Wiele plików cookies ma charakter zanonimizowany — bez dodatkowych informacji, na ich podstawie nie jest możliwa identyfikacja Twojej tożsamości.
Twoja przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Twoim urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na wykorzystywanie cookies - w tym celu zmień ustawienia w przeglądarce internetowej — możesz całkowicie zablokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce Prywatności.
W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych prosimy o kontakt: iod@otwarteklatki.pl
Wierzymy, że Twoje odwiedziny na naszej stronie internetowej są wyrazem zainteresowania działalnością Otwartych Klatek i troską o prawa zwierząt.
Cieszymy się, że jesteś z nami i mamy nadzieję, że wspólnie będziemy walczyć o lepszy świat dla zwierząt.