3 września 2021

KFC, Pizza Hut i Taco Bell wycofują jaja klatkowe ze wszystkich restauracji na całym świecie

Yum! Brands, największa na świecie firma restauracyjna, posiadająca blisko 50 000 lokalizacji na całym świecie pod markami KFC, Pizza Hut, Taco Bell oraz The Habit Burger Grill, ogłosiła globalną politykę rezygnacji z jaj klatkowych i tym samym przejście na jaja z chowu alternatywnego w większości swoich lokalizacji do 2026 roku, a globalnie do 2030 roku.

Przed podjęciem globalnego zobowiązania, Yum! Brands ogłosiło politykę rezygnacji z jaj klatkowych dla Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych i innych przodujących rynków. Nowa globalna polityka zobowiązuje firmę do pozyskiwania jaj i produktów jajecznych jedynie z chowu alternatywnego w ponad 150 krajach i regionach na całym świecie. Proces wycofywania jaj klatkowych zostanie zakończony do końca 2030 roku. Firma zdecydowała się również na coroczne raportowanie postępów w przejściu na chów bezklatkowy w celu pokazania transparentności wobec swoich konsumentów.

Cieszymy się, że tak duża firma, jaką jest Yum! Brands, decyduje się na globalne wycofanie jaj klatkowych ze swojego łańcucha dostaw – mówi Julia Pająk ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, prowadzącego w Polsce kampanię “Jak One To Znoszą” – To zobowiązanie jest ogromną zmianą dla zwierząt na całym świecie i pokazuje, że koniec chowu klatkowego kur niosek jest nieunikniony – dodaje Pająk.

Kampania publiczna, mająca na celu nakłonienie Yum! Brands do globalnego wycofania jaj klatkowych, była prowadzona przez organizacje członkowskie Open Wing Alliance, koalicji mającej na celu poprawę dobrostanu kur. Aktywiści z 77 organizacji ochrony zwierząt z 63 krajów połączyli siły, aby domagać się zmiany od Yum! Brands w imieniu swoich klientów i kur niosek, które codziennie cierpią w chowie klatkowym. Tysiące zwolenników na całym świecie przyłączyło się do akcji, podejmując setki tysięcy cyfrowych działań, nakłaniających Yum! Brands do przejścia na system bezklatkowy. Odbyły się również protesty na żywo organizowane m.in. w Serbii, Nigerii czy Tajwanie.

Wraz z rosnącą świadomością konsumentów i wynikającego z niej coraz większego zapotrzebowania na jaja z chowu bezklatkowego, międzynarodowe firmy i liderzy branży, tacy jak Yum! Brands rezygnują z jaj klatkowych. Już ponad 100 globalnych deklaracji wycofania jaj klatkowych zostało podjętych przez jedne z największych firm na świecie, w tym Burger King, Unilever, Nestlé, Aldi, InterContinental Hotels, Sodexo, Kraft Heinz, Compass Group, Costa Coffee i Barilla.

Oficjalne zobowiązanie Yum! Brands jest dostępne tutaj.

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Grottgera 16/1, 60-758 Poznań

KRS: 0000444120

Animal Charity Evaluators