17 września 2019

Polsoja – polski lider roślinnych produktów zapowiada nowe

Rosnąca popularność produktów dedykowanych osobom ograniczającym spożycie mięsa skłania rodzime firmy do innowacji – zarówno w obszarze produktowym, jak i marketingowym. Polski lider i prekursor produkcji roślinnych alternatyw mięsa, Polsoja, jesień zaczyna rebrandingiem oraz rozwija asortyment, szczególnie stawiając na kategorię tofu oraz roślinnych dań gotowych.

Polsoja idąc z duchem czasu i odpowiadając na potrzeby konsumentów postanowiła odświeżyć wizerunek oraz popracować kompleksowo nad asortymentem.

Poczuliśmy jakiś czas temu, że jesteśmy gotowi na zmiany. Proces pracy nad rebrandingiem był długi i skomplikowany, ale efekt zdecydowanie był wart trudu”- tłumaczy Katarzyna Gębala, Prezes Zarządu Polsoi. Marka otrzymała nowe, uproszczone logo oraz nową szatę graficzną opakowań, opartą na indywidualnie przygotowanych ilustracjach przedstawiających możliwe zastosowanie danego produktu. Produkty w nowej szacie graficznej będą pojawiały się stopniowo na półkach sklepów od połowy września. Za rebranding marki Polsoja, odpowiada agencja BNA znana np. z rebrandingu Żabki, Reserved czy mBank.

Wraz z nowa identyfikacją wizualną, Polsoja zyskała claim „Nie tylko dla wegan” będący silnym manifestem kierunku działań marki. „Od 26 lat obserwujemy naszych konsumentów i staramy się sprostać ich oczekiwaniom. Daje nam ogromną satysfakcję świadomość, że pomagamy w realizacji celów zarówno wieloletnim weganom, ale też tym, którzy poszukują nowych rozwiązań kulinarnych i nawet jeden raz w tygodniu chcą zastąpić mięso roślinnym odpowiednikiem” – mówi Katarzyna Gębala.

Jak wskazują wyniki sondażu RoślinnieJemy zrealizowanego przez Panel Ariadna, 93% Polaków, którzy decydują się na takie produkty roślinne to osoby, które na co dzień jedzą mięso. Minęły czasy, gdy najbardziej atrakcyjnym produktem wege był pasztet warzywny. Innowacje produktowe jak i marketingowe powinny iść w parze – komentuje Maciej Otrębski, organizator konferencji Plant-Powered Perspectives.

Producent kultowych już parówek sojowych Polsoja na rynku istnieje od 1993 roku, a zaczynał od małej manufaktury tofu. Po ponad ćwierć wieku postanowił wrócić do korzeni i mocniej rozwinąć tę kategorię asortymentu, stawiając przede wszystkim na tofu w standardzie azjatyckim, wytwarzanym tradycyjną metodą i przechowywanym w kubku z wodą. Polsoja wprowadziła też na rynek nowe warianty smakowe tofu. np. z dodatkiem kurkumy, imbiru i chilli dzięki czemu delikatne w smaku tofu, nie wymaga już marynowania. Drugą kategorią, którą rozwija Polsoja są roślinne dania gotowe w tym te na bazie tofu np.: tofu burgery z grzybami lub zielonym groszkiem czy kotleciki z tofu. Od ponad 25 lat jesteśmy ambasadorami tofu w Polsce.- śmieje się Katarzyna Gębala– Cieszy nas, że Polacy coraz chętniej po nie sięgają i doceniają jego walory smakowe i zdrowotne. Obserwując rozwijający się rynek, nie zwalniamy tempa. 

Więcej o czynnikach stojących za decyzją o rebrandigu Polsoi, planach na przyszłość, ale także doświadczeniu tworzenia rynku alternatyw mięsa w Polsce opowie podczas konferencji Plant-Powered Perspectives, Katarzyna Gębala, Prezes Zarządu firmy. Wydarzenie odbędzie się  w dniach 3-4 października w przestrzeni Marzyciele i Rzemieślnicy w Warszawie. Polsoja jest oficjalnym partnerem Plant-Powered Perspectives.

Bilety na konferencję dostępne są pod tym linkiem:

https://roslinniejemy.org/konferencja

O Polsoi:

Kategorię roślinnych substytutów mięsa zaczęliśmy budować na początku lat 90-tych, szukając odpowiedzi na kulinarne potrzeby założycieli Polsoi – pary początkujących wegetarian.   Początkowo Polsoja była podwarszawską manufakturą tofu, które królowało na Stadionie Dziesięciolecia, w azjatyckich restauracjach i lokalnych sklepach. W 1997 roku tofu, parówki i kiełbaski Polsoja trafiły do pierwszego sklepu sieci międzynarodowej a kilka lat później na rynki europejskie. Dziś produkty Polsoi dostępne są w większości sklepów w całym kraju. W pierwszych latach działalności do zespołu dołączyło kilka osób z najbliższej rodziny i to one niezmiennie pełnią w firmie kluczowe funkcje, zarządzając kilkudziesięcioosobowym zespołem.

www.polsoja.pl

O kampanii RoślinnieJemy

Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

https://roslinniejemy.org

Grafiki: https://we.tl/t-Cy5Y5r5JBL

Partner Monitorujący Media Stowarzyszenia

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Grottgera 16/1, 60-758 Poznań

KRS: 0000444120