13 kwietnia 2021

Roślinne nuggetsy w menu Burger King od dzisiaj w całej Polsce

Roślinne nuggetsy to kolejna pozycja w Burger King, która pojawia się w menu restauracji w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie roślinnym jedzeniem wśród coraz szerszej grupy Polaków. Danie, podobnie jak Plant-based Whopper zostało opracowane we współpracy z The Vegetarian Butcher. Dzisiaj debiutuje we wszystkich restauracjach Burger King na terenie Polski.

Kolejna propozycja Burger King powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie gości, którzy dopytywali o kolejne roślinne opcje w menu restauracji – to rozwiązanie dla wszystkich, zwłaszcza dla tych którzy chcąc ograniczać spożycie mięsa, jednocześnie poszukują bezkompromisowego smaku. Roślinne nuggetsy na bazie soi, podobnie jak te oryginalne z kurczaka, są chrupiące z zewnątrz, a delikatne i soczyste w środku.

W Burger King zawsze stawiamy naszych gości na pierwszym miejscu i stale szukamy możliwości zapewnienia im nowych smacznych alternatyw – podkreśla Zuzanna Kilar, brand manager Burger King Polska – Dlatego od dziś mamy szczególną przyjemność zaproponować naszym gościom restauracji BK w Polsce nuggetsy na bazie roślin. Ci, którzy mieli możliwość ich spróbowania i porównania z tymi z kurczaka, uważają, że są równie pyszne. Naprawdę warto to sprawdzić! – dodaje.

Kolejne sieci restauracyjne, także w Polsce, z sukcesem wprowadzają lub poszerzają swoją roślinna ofertę, a roślinne alternatywy mięsa trafiają do koszyków zakupowych co dziesiątego gospodarstwa domowego nad Wisłą. W parze z trendami konsumenckimi idą starania producentów, by jak najlepiej odpowiadały smakiem, teksturą i wartościami odżywczymi znanym produktom mięsnym. Holenderska marka The Vegetarian Butcher, która od lat pracuje nad roślinnymi zamiennikami mięsa, także w Polsce stopniowo zaznacza swoją obecność coraz mocniej.

Dzięki coraz lepszej jakości i dostępności alternatyw mięsa, bardziej roślinna dieta przestaje kojarzyć się z kompromisami. Po debiucie w Niemczech, kolejnym krajem gdzie zaopatrzymy się w roślinne nuggetsy w Burger King jest Polska. To potwierdza potencjał rynkowy roślinnego jedzenia nad Wisłą i wyznacza kolejny krok milowy w coraz poważniejszym postrzeganiu roślinnego jedzenia, zarówno przez konsumentów, jak i branżę spożywczą – mówi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy – W końcu, według danych Nielsen na koniec 2020 roku, wartość sprzedaży produktów roślinnych kształtowała się na poziomie 600 milionów złotych – zwraca uwagę Otrębski.

Partner Monitorujący Media Stowarzyszenia

Zdjęcia: https://drive.google.com/drive/folders/10Ksvf9aYpUZ8_U7EZIayRnwlKtubFvWl?usp=sharing

Fot. Weronika Pochylska

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 4629 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych i informowanie Cię o działaniach Stowarzyszenia Otwarte Klatki zgodnie z naszą polityką prywatności.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

ul. Grottgera 16/1, 60-758 Poznań

KRS: 0000444120