Siedem wiodących firm branży spożywczej – Nestlé, Sodexo, Unilever, Ikea Food Services, Aramark, Compass Group oraz Elior Group połączyło siły, by stworzyć Globalną Koalicję na Rzecz Dobrostanu Zwierząt (Global Coalition for Animal Welfare). Jak zapowiadają założyciele GCAW, wśród priorytetów nowo powstałej koalicji jest uwzględniony dobrostan kur niosek oraz kurczaków hodowanych na mięso, czyli brojlerów.


Stworzenie koalicji GCAW jest pierwszą tego typu współpracą w branży spożywczej. Jak zapowiadają założyciele, inicjatywa ma na celu poprawę standardów dobrostanu zwierząt hodowlanych. I chociaż szczegółowy program pracy koalicji ma zostać opublikowany dopiero w 2019 roku, firmy już teraz zapowiedziały, że swoje działania będą koncentrować na 5 głównych priorytetach, czyli:

  • wycofaniu jaj z chowu klatkowego,
  • wprowadzeniu wyższych norm dobrostanowych dla hodowli kurczaków,
  • dobrostanie ryb hodowlanych,
  • oporności na antybiotyki,
  • globalnych standardach dotyczących transportu i uboju zwierząt.


Dobrostan zwierząt podstawą biznesu

Członkowie koalicji już nie raz potwierdzili, że kwestia dobrostanu zwierząt jest dla nich istotna, deklarując m.in. wycofanie jaj z chowu klatkowego. Ale na tym nie koniec!

fot: Andrew Skowron

W lipcu firma Nestlé zobowiązała się do przestrzegania wyższych norm dobrostanowych dla mięsa drobiowego, co w praktyce oznacza, że na jej potrzeby nie będą już hodowane tzw. rasy szybko rosnące, których zbyt szybki przyrost masy ciała jest powodem ogromnego cierpienia. Kurczaki będą mieć również więcej przestrzeni, dostęp do naturalnego światła, lepszą jakość powietrza. Decyzja Nestlé ma charakter globalny i będzie obowiązywać związanych z tą firmą producentów na całym świecie.

Przeczytaj także: Nestlé walczy o lepszy los kurczaków 

Dobrostan zwierząt ważny dla konsumentów

Nawiązanie ścisłej współpracy między założycielami koalicji jest również odpowiedzią na potrzeby rosnącej grupy konsumentów, którzy oczekują wprowadzenia i przestrzegania wyższych standardów hodowli zwierząt, uwzględniających ich naturalne potrzeby. Potwierdzają to m.in. ostatnie badania CBOS, z których wynika, że najważniejszy przy zakupie jajek jest dla Polaków sposób chowu kur – 35% przyznaje, że zwraca na to największą uwagę. Najmniej istotna jest cena jaj – jedynie 11% badanych określiło ją za kluczową przy dokonywaniu codziennych wyborów konsumenckich.

Pomóż nam walczyć o lepszy los dla zwierząt hodowlanych. Wejdź na stronę www.frankenkurczak.pl i podpisz petycję. Dzięki tobie los zwierząt może być lepszy.