Przekaż darowiznę

Życie kury jej oczami – śledztwo w technologii wirtualnej rzeczywistości

9 marca 2015 opublikowaliśmy nagrania w technologii wirtualnej rzeczywistości z klatkowej hodowli kur niosek. To pierwsze w naszym kraju nagrania z ferm przemysłowych zrobione przy pomocy kamer 360 stopni. Podczas ogólnopolskiej akcji medialnej przechodnie mogli przenieść się na fermę i osobiście doświadczyć życia polskich kur, dzięki specjalnym okularom Virtual Reality. Akcja została zorganizowana na placu pod Teatrem Śląskim w Katowicach i wzięło w niej udział ponad 50 osób. A już za trzy dni podobne akcje w kolejnych 11 miastach w Polsce.

To było bardzo dziwne uczucie. Gdy założyłam gogle, przeniosłam się nagle do ciemnej fermy, pełnej kur. Po obu stronach piętrzyły się metalowe klatki, a w nich upchane były ptaki, niektóre z nich nie miały nawet piór. W zasięgu wzroku miałam tysiące kur znoszących jajka, które trafią na półki polskich sklepów – Nadina Wiórkiewicz, uczestniczka akcji

Szacuje się, że nawet 89% wszystkich jaj wyprodukowanych w Polsce pochodzi z chowu klatkowego. Dzięki sprawnemu marketingowi nie zdajemy sobie sprawy, jak naprawdę wygląda ich produkcja. Jako Otwarte Klatki, w ramach kampanii Jak One To Znoszą?, informujemy konsumentów o problemach związanych z tym typem hodowli. Teraz również zapraszamy, aby za pomocą okularów VR, przenieść się do środka fermy.

Ponadto, 9 marca opublikowaliśmy raport „Jak One To Znoszą? Problemy dobrostanu kur niosek w Polsce”, który opisuje problemy związane z hodowlą kur, z wyszczególnieniem chowu klatkowego. Raport podsumowuje badania dobrostanu kur w różnych hodowlach oraz analizuje światowe trendy wśród hodowców zwierząt oraz producentów żywności.

W ciągu ostatnich kilku lat zauważalna stała się tendencja do rezygnowania przez większe sieci handlowe i restauracje ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego. W USA są wśród nich tacy giganci jak Burger King, Kraft Foods, McDonald’s, Nestlé, Subway, Wal-Mart czy Wendy’s.

Także w polskim społeczeństwie widoczny jest sprzeciw wobec jajek „trójek”. Według sondażu IBRiS przeprowadzonego w lutym 2016 roku, aż 78% Polaków uważa, że chów klatkowy kur nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków.

Swojego poparcia dla kampanii udzielił nam Robert Makłowicz, który występuje w spocie filmowym. Znany kucharz i podróżnik opowiada o realiach chowu klatkowego kur i zachęca do poparcia naszych działań.

https://www.youtube.com/watch?v=eweydkEmlaI

Wraz ze startem kampanii opublikowaliśmy najnowsze zdjęcia i filmy ze śledztw.

www.flickr.com/photos/otwarteklatki/sets/72157665195187656

Wszystkie zdjęcia i filmy, które publikujemy w ramach kampanii Jak One To Znoszą? pochodzą z polskich ferm. Być może mijasz czasem niektóre z nich, nie zdając sobie sprawy, że w środku setki tysięcy upchanych ciasno kur przeżywa własny koszmar. Jajka “3”, które dziś widzisz na sklepowej półce mogą pochodzić od jednej z kur, które widzisz na naszych zdjęciach i filmach. Jeśli tak jak my chcesz pomóc tym zwierzętom, podpisz naszą deklarację niekupowania jajek z chowu klatkowego i wspieraj nasze działania.

Pomóż nam działać!

50 zł100 zł20 złinna kwota

Bądź na bieżąco

Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do grupy osób, którym zależy
na losie zwierząt hodowanych przemysłowo.