Pod koniec lipca odbył się tydzień akcji skierowanych do znanej sieci restauracji szybkiej obsługi Subway. Chcesz dowiedzieć się, czego dotyczyła akcja i dlaczego zwróciliśmy się właśnie do tej sieci? Zapraszamy do czytania!

Globalny sprzeciw wobec ignorowania dobrostanu zwierząt

Demonstracja pod restauracją Subway w Warszawie

Globalna kampania skierowana do sieci Subway rozpoczęła się już 4 grudnia 2019 r. Ze względu na pandemię zmuszeni byliśmy zmienić strategię naszych działań, ale pod koniec lipca wróciliśmy z szeregiem akcji online, w których zachęcaliśmy Subway, by wziął pod uwagę dobrostan zwierząt hodowlanych.

O co właściwie chodzi?

Fot. Andrew Skowron

Subway to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych sieci restauracji szybkiej obsługi na świecie. W USA i Kanadzie sieć ta podpisała zobowiązanie dotyczące polepszania warunków życia kurczaków hodowanych na mięso, jednak nie chce podjąć podobnego zobowiązania w Europie. Chcemy przekonać Subway, że los kurczaków i przekonania konsumentów są tak samo ważne tutaj, jak w USA i Kanadzie!

European Chicken Commitment, czyli jak poprawić życie kurczaków hodowanych na mięso

Fot.Andrew Skowron

Kurczaki hodowane przemysłowo na mięso cierpią na wiele dokuczliwych problemów spowodowanych nienaturalnie szybkim, nieproporcjonalnym wzrostem, a także warunkami – nadmiernym zagęszczeniem czy zanieczyszczeniami. Te problemy to m. in. choroba zielonych mięśni, kulawizny (bolesne problemy z chodzeniem) czy odparzenia spowodowane zawartością amoniaku w ściółce.

To właśnie decyzje dużych firm, takich jak Subway, mogą mieć ogromny wpływ na poprawę dobrostanu zwierząt. Podpisanie Karty dobrostanu European Chicken Commitment zobowiązuje firmę do pozyskiwania kurczaków jedynie od hodowców, którzy spełniają określone, podwyższone normy dobrostanowe. Istotnym punktem zobowiązania jest także rezygnacja z wykorzystywania ras szybkorosnących, które narażone są na wiele problemów zdrowotnych. 

Do przestrzegania norm dobrostanowych zawartych w European Chicken Commitment zobowiązało się już wiele firm na świecie, w tym Frisco.pl, Frosta, Nestle, Danone czy Ikea.

Mamy nadzieję, że Subway weźmie pod uwagę głos konsumentów oraz dobrostan zwierząt i dołączy do firm, które podjęły decyzję o podpisaniu tego zobowiązania.