W nowej kolekcji Chanel pojawił się złoty kapelusz wykonany ze skóry z ananasa. Wykorzystanie takiego alternatywnego surowca wpisuje się w dążenie marki do tworzenia bardziej etycznej mody. 

Chanel w drodze ku etycznej modzie

Już w zeszłym roku Chanel ogłosiło rezygnację z wykorzystywania futer i egzotycznych skór. Bruno Pavlovsky, prezes działu mody Chanel, powiedział, że decyzja o zaprzestaniu używania tych surowców w kolekcjach spowodowana jest tym, że coraz trudniej jest pozyskać skóry, które spełniałyby standardy jakości oraz standardy etyczne

Skóra z ananasa

https://www.chanel.com/en_WW/fashion/p/hea/aa0411x12713/aa0411x127131d920/boater-pineapple-fibers-felt-gold.html

Jeżeli w kolekcjach Chanel pojawiać się będzie więcej surowców alternatywnych, takich jak między innymi te opisane w naszym tekście 6 alternatywnych materiałów przyszłości, będzie to kolejny krok w drodze ku bardziej etycznej modzie.


Być może to właśnie takie materiały okażą się dla marki końcem poszukiwań etycznie pozyskiwanych, wysokiej jakości materiałów.

Skóra z ananasa

Skóra z ananasa

https://pixabay.com/photos/fruit-pineapple-minimal-minimalism-1853466/

…często sprzedawana pod marką Piñatex i z tą nazwą kojarzona, jest wytwarzana z liści ananasa. Wyprodukowany w ten sposób materiał wyglądem i właściwościami przypomina skórę zwierzęcą. Oprócz kapelusza Chanel ze skóry z ananasa wykonana jest także seria obuwia z 2018 roku wyprodukowana przez markę Hugo Boss.

Dlaczego etyczna moda jest potrzebna?

Co roku miliony zwierząt zabijane są na potrzeby świata mody. Produkcja materiałów takich jak futra zwierzęce wiąże się nie tylko z niewyobrażalnym cierpieniem tych zwierząt, ale też wysokimi kosztami środowiskowymi, a także z protestami mieszkańców zmuszonych żyć w pobliżu ferm.

Przemysł futrzarski szkodzi ludziom, środowisku i zwierzętom i w związku z tym coraz więcej marek decyduje się na rezygnację z futer. Trend ten dotyczy zarówno koncernów międzynarodowych, jak i Polskich firm. Jak widać na przykładzie kapelusza zaprojektowanego przez Chanel, kroki na rzecz etycznej mody dotyczą już nie tylko tak podstawowej kwestii, jaką są futra, ale też innych surowców. 
Tymczasem jednak nie wszystkie firmy wykazują się odpowiedzialnością społeczną i środowiskową, ignorując kwestię obecności futer w swoich kolekcjach. Ostatnio przedstawicielki kampanii Sklepy Wolne Od Futer usiłują bezskutecznie nawiązać w tej sprawie kontakt z polską marką Deni Cler, posiadającą w swojej ofercie produkty z futrami zwierzęcymi. Wierzymy, że również ta marka podejmie dobrą decyzję w tej sprawie!

źódło: https://www.livekindly.com/chanel-makes-a-gold-hat-out-of-pineapple-leather/